Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Någon som vart i kontakt med växjö enheten och har fått något bra svar ???
Någon som vart i kontakt med växjö enheten och har fått något bra svar ???
[quote=74992738][quote-nick]trött usa pendlare skrev 2015-03-11 12:16:07 följande:[/quote-nick]
Idag kl 09.23 fick vi svar!!!
2år TUT!!!
Är så otroligt lycklig!
Grattis!!! Man blir glad av att höra det! Hoppas det löser sig för mig också!
Herregud vad underbart! Knappt en månad :) Vart låg ert ärende, vilken enhet? Är kanske Bosnien ett prio land såsom Syrien osv? För de länder är prioriterade!
Hur som haver, GRATTIS glad för eran skull!
Vad var motiveringen till avslaget? Har han redan gjort intervjun? (Då kanske han inte ska komma enligt deras oförståeliga rekommendationer). Om han inte har gjort intervjun och är viseringsfri så får han väl komma? Men kolla först i avslaget eller överklagningspapprena om det står något där om att besöka Sverige för den som fått avslag eller genomgår en överklagan. De är så jäkla grova mot de som blivit nekade sen tidigare, och folk som genomgått intervjun och väntar på svar får inte ens heller besöka Sverige, enligt de för chans på avslag. De är så otroligt rädda att folk ska stanna i desperation. Kontakta Lawline på nätet, ställ din fråga där så kan de vägleda dig juridiskt! Vi håller tummarna!
Hej Ellaa
De tror inte att förhållandet är på riktigt!
Ja ... Vi har gjort båda intervju och fått avslag efter det! Detta hände i Växjö! Vi har överklagat direkt efter han fick avslag om UT (överklagan skickad 27 jan 2015). Att få någon besked kan dröja upp till 6 månader!
Tack för svar Ellaa ... Ja jag måste kontakta någon som kan ge mig råd angående det om han kan komma på besök eller inte!
Vad var motiveringen till avslaget? Har han redan gjort intervjun? (Då kanske han inte ska komma enligt deras oförståeliga rekommendationer). Om han inte har gjort intervjun och är viseringsfri så får han väl komma? Men kolla först i avslaget eller överklagningspapprena om det står något där om att besöka Sverige för den som fått avslag eller genomgår en överklagan. De är så jäkla grova mot de som blivit nekade sen tidigare, och folk som genomgått intervjun och väntar på svar får inte ens heller besöka Sverige, enligt de för chans på avslag. De är så otroligt rädda att folk ska stanna i desperation. Kontakta Lawline på nätet, ställ din fråga där så kan de vägleda dig juridiskt! Vi håller tummarna!
Hej Ellaa
De tror inte att förhållandet är på riktigt!
Ja ... Vi har gjort båda intervju och fått avslag efter det! Detta hände i Växjö! Vi har överklagat direkt efter han fick avslag om UT (överklagan skickad 27 jan 2015). Att få någon besked kan dröja upp till 6 månader!
Tack för svar Ellaa ... Ja jag måste kontakta någon som kan ge mig råd angående det om han kan komma på besök eller inte!
Baban
#829 Idag 17:57
Alltså det betyder att jag kan vänta mig det värsta! Jag blir så arg när jag läser detta!
Men det är bra att veta att man kan ansöka på nytt.. Tack för ditt svar!
Hjälper det om man gifter sig?
Tack till alla som svarar på våra frågor... Man vet inte vad man ska göra :(
[quote=75000993][quote-nick]Baban skrev 2015-03-12 21:58:17 följande:[/quote-nick]
Varsågod Elaaunna
Ja det tror jag gifta hjälpa till för er om migrationsverket trodde inte att det va inte på riktigt förhållande ,
Och säkert att barn 100% hjälpa till om ni vill ha barn.
Du ska inte hopplöst än, avslag kan blir bifall hos migrationdomstolen.
Om kommer en avslag till från Migrationdomstol då ni kan ansöka igen.
Då gör vi så!
Nej det blir inga barn vi är 47 och 44 år gamla och har båda två barn från tidigare förhållandena.
[quote=75000993][quote-nick]Baban skrev 2015-03-12 21:58:17 följande:[/quote-nick]
Varsågod Elaaunna
Ja det tror jag gifta hjälpa till för er om migrationsverket trodde inte att det va inte på riktigt förhållande ,
Och säkert att barn 100% hjälpa till om ni vill ha barn.
Du ska inte hopplöst än, avslag kan blir bifall hos migrationdomstolen.
Om kommer en avslag till från Migrationdomstol då ni kan ansöka igen.
Då gör vi så!
Nej det blir inga barn vi är 47 och 44 år gamla och har båda två barn från tidigare förhållandena.
Protestlista är skapad. Gå in på namninsamling.se/index.php och sök sedan efter Protestlista över migrationsverkets handläggningstider.
Lycka till.
Sjömannen
Meddela oss när kan vi gå till insamlingslistan! Tack!