usaochsverige skrev 2015-02-18 12:44:38 följande:
Vad hemskt, det känns så orättvist att man inte får vara med sin partner utan det måste ske genom byråkratin! Jag hoppas verkligen att ni får höra nåt snart! Men har du frågat om komplettering krävs? Vi har passerat 4 månader och en person på Migra. verket sa, brukar ta 5-6 mån. Första och enda personen som säger så. Alla andra är mera du får vänta i stort sett. Testa och ring konsulatet/ambassaden som din partner hade intervjun hos och fråga om de vet eller hört nåt. Har hört att vissa har fått lite mera info från ambassaderna efter intervjuerna! Hoppas det går bra
5-6 månader stämmer inte längre. Både jag och mimmipig har väntat längre än så. Hon ansökte i början på Aug och jag i mitten. Tyvärr har tiderna höjts ser det ut som. Väntetiden har ökat successivt sen Maj månad då väntetiden var ca 4-5 månader och sen har det gått uppåt. Mimmipigg verkar vara den som ska få svar tidigast här på FL om man inte räknar med ansökningarna som legat i närmre ett år och "hamnat mellan stolarna". När mimmipigg får sitt svar kan vi börja beräkna tiderna igen eftersom allt nu verkar stå HELT STILL.
För oss som ansökte i Augusti ser det ut som om väntetiden är i alla fall uppe i 6 månader och ex antal veckor (7 månader?!). Det betyder inte att MIG inte kommer jobba i kapp och få ner tiderna igen men för oss i Aug ser det än så länge mörkt ut.
Jag skulle gärna höra från andra som ansökt i Augusti, hur går det för er?