Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Bröstmjölksersättning??

Du sparar ingen bröstmjölk genom att ge ersättning. Stimuleras inte brösten minskar produktionen.

CaptPappaMike skrev 2014-01-07 23:09:28 följande:

Det är vi medvetna om och jag kanske uttryckte mig oklart.
    Men om han äter varje timme de sista timmarna innan han lägger sig hinner inte mammas bröst bli helt fyllda mellan varje gång.

Han äter varje timma för att ÖKA produktionen. Om nån vecka kommer produktionen att ha ökat och då återgår de till var tredje var fjärde timma.
    Uliise skrev 2014-01-09 21:44:38 följande:

Fast de råd du får gällande amningen kommer sig ju av att ni inte verkar ha vetat om sambandet mellan barnets beteende och ökad mjölkproduktion. Istället sänker ni ju ytterligare produktionen genom att introducera ersättning som barnet ändå inte verkar må bra av.

Det var inte snusförnuftiga kommentarer, det var ren fakta och klara hjälpsamma råd.

Tack!

Tyvärr är informationen ang amning väldigt torftig. Alla borde få veta att om bevisen äter varje timma vid 2-3 månaders ålder samt 5-6 månaders ålder beror det på att produktionen måste öka.

Ni vet ökad efterfrågan ökad produktion.

Tyvärr tror många att mjölken sinar första gången detta händer och det är därför många börjar konstra med ersättning.

Går barnet upp i vikt även om man ammar en gång i timman ja då mår bebisen bra. Sedan om det är roligt för mamman är en helt annan sak. Men det är därför man förespråkar fri amning.

Och TS jag har ammat fyra barn och vet hur jobbigt det kan vara när man som förstagångsförälder inte har en susning om detta. Men vill ni minska produktionen och ge ersättning så ska ni göra det. Man ska ALLTID göra det som känns bäst.
Svar på tråden Bröstmjölksersättning??