Magen sjunkit, fixerad bebis, tryck nedåt?! Vecka 30
Hej, vecka 30 (29+0) idag. Första grav.
Igår när jag satt och tittade på TV kände jag en konstig känsla i magen, går inte att beskriva men det kändes att det hände något med magen.
Jag reste mig upp och till min förvåning hade min mage sjunkit något rejält. får plats med hela min handflata mellan brösten och livmodertoppen. Vilket jag INTE kunnat innan. När min pojkvän kom hem sa han "oj!" när han såg min mage, iom att den sjunkit
Märkte även av att bebis ligger nu med huvudet nedåt och benen upp. Sparkar upp mot revbenen och rör sig långt långt ner nästan vid blygdbenet?! Jag vet ej om bebis har fixerat sig men jag har en stark känsla att bebis håller på eller har fixerat sig.
Sedan känner jag ett starkt tryck nedåt. Det känns som två starka händer försöker trycka ner livmodern. Väldigt obehagligt. Sticker lite långt ner i livmodern också. Och känner även av trycket neråt av bebis. Men är det förvärkar jag känner? Jag har haft sammandragningar förut men det har inte alls känt så här som de gör nu.
Bebis har även varit överaktiv sen igår och magen sjönk.
Skall jag vara orolig? Skall jag åka in till gynakuten? Eller iallafall ringa förlossningen?
Tacksam för snabbt svar! Dör av oro.