• Sammet

IVF Riga, hur går det till i praktiken?

Jag har försökt hitta bra trådar här, men de flesta verkar handla om ÄD.
    Jag planerar ett IVF i Riga till våren, för sekundä infertilitet. Första kom naturligt just innan vi skulle få landstingsivf.
    Men doktorn tycker att eftersom det inte finns tid att chansa på den turen igen.

Alltså, lite frågor :)

Vad behöver jag?

Av det jag läst gissar jag att jag behöver en samarbetsvillig doktor här som kan skriva ut recept för högkostnadsskydd på medicinerna , provtagningar och koller innan ivf-et.
    Förslag i Stockholmsområdet mottages tacksamt.

Sen en klinik- jag lutar åt EGV. Nån som vet om de gör akupunktur om man önskar det?

Hur många resor dit behöver man göra för ett IVF med egna ägg?

Har letat efter en blogg eller så som kunde ge mig lite känsla för hur proceduren att ta sig till Riga och IVFa går till, fällor att undvika
    (hittade just en tråd med tips att de brukade vilja ha Mycoplasma o Ureaplasma test, hade aldrig hört talas om det.)

Hoppas på napp här :)

• Svar på tråden IVF Riga, hur går det till i praktiken?
  • UndrandeSökare
    Salacka skrev 2018-01-31 13:31:28 följande:

Förresten... jag har läst någonstans här om en del felkommunikation på iVF Riga Obestämd - vet inte, min koordinator Jelena svarar mig ASAP... Glad

Jag har läst att folk klagar på att de utelämnar information som hade varit viktig att veta. Jag vet flera som gått hos ivfRiga och blivit missnöjda och sen bytt till AvaRiga.
  • Salacka

Hej,
    är det någon som planerar att besöka iVF Riga gratis konsultation i Stockholm, Östermalmsgatan 87d, den 24 februari? Patientsamordnare Jelena (och Marina), de kommer att vara där! 

• Vårdepp
    Sammet skrev 2014-01-06 19:51:40 följande:

Jag planerar ett IVF i Riga till våren, för sekundä infertilitet. Första kom naturligt just innan vi skulle få landstingsivf.

Men doktorn tycker att eftersom det inte finns tid att chansa på den turen igen.

Vad behöver jag?

Av det jag läst gissar jag att jag behöver en samarbetsvillig doktor här som kan skriva ut recept för högkostnadsskydd på medicinerna , provtagningar och koller innan ivf-et.

Sen en klinik- jag lutar åt EGV. Nån som vet om de gör akupunktur om man önskar det?

Har letat efter en blogg eller så som kunde ge mig lite känsla för hur proceduren att ta sig till Riga och IVFa går till, fällor att undvika

(hittade just en tråd med tips att de brukade vilja ha Mycoplasma o Ureaplasma test, hade aldrig hört talas om det.)

Hur gick det med det här? Åkte du? Är du nöjd?
  • Vårdepp
    Salacka skrev 2018-01-31 13:31:28 följande:

Förresten... jag har läst någonstans här om en del felkommunikation på iVF Riga  - vet inte, min koordinator Jelena svarar mig ASAP... 

Var kommer du själv från Salacka? Har du någon anknytning till Lettland? Nyfiken på hur det gick för dig i Tiga! Berätta gärna
  • Vårdepp
    Sammet skrev 2014-01-06 19:51:40 följande:

Vad behöver jag?

Sammet, hur gick det med detta? Blev du gravid med egna ägg i Riga och hur fungerade det i praktiken? Jag funderar på att göra samma resa.
  • tisi

Hej, 

Men du hur gick det, använde du dig av EVG i Riga?

Vi ska har träffat en läkare där under somamren och ska sätta igång nästa mens antingen i svergie eller Riga. 

Hur fick du medicinen, Berätta gärna mer

/T

• UndrandeSökare
    tisi skrev 2019-09-05 14:24:56 följande:

Hej, 

Men du hur gick det, använde du dig av EVG i Riga?

Vi ska har träffat en läkare där under somamren och ska sätta igång nästa mens antingen i svergie eller Riga. 

Hur fick du medicinen, Berätta gärna mer

/T

Nej, trådstartaren Sammet fick barn via embryodonation i Tjeckien istället.

EGV har dåligt rykte här på Familjeliv, ingen av de svenskar som gick hos dem i äldre trådar fick barn.
  • Vårdepp

Jag har skrivit ett långt inlägg här om hur dåliga de var på ivf Riga. Googla om du vill. Jag hade valt något annat ställe, vet att det finns AVA kliniken i Riga också. Ivf Riga slutade höra av sig till mig innan jag hade gjort mitt andra försök och de har min mans sperma där.

Svar på tråden IVF Riga, hur går det till i praktiken?