skräpmat
Kan bara hålla med, man ger väl inte andras ungar något utan att fråga först!
Kan bara hålla med, man ger väl inte andras ungar något utan att fråga först!
Ja det är socker i frukt men det är två olika sorters socker.
Fruktos är bra mycket bättre än vanligt raffinerat socker (och alla andra tillsatser de har i godiset och snabbmaten/fikat!) frukt innehåller dessutom vitaminer!
Oavsett så ska väl ingen människa äta godis, glass, kakor, läsk mm vare dag, under veckorna? Jag skulle bli vansinnig!
Vi äter inte sånt ALLS hemma så jag skulle verkligen inte uppskatta att de får sådant varje dag hos andra, måste man bjuda på sånt?
Ess: Jag håller verkligen inte med!!
Vi har ett par släktingar med barn som vi träffar på kalas och så.
Våra barn är vana att knappt äta sött alls, ens på helger, deras barn däremot äter fikabröd och saft VARJE dag och tycker som du det är ju ingen fara med lite sött på dagarna.
Bara vid en första anblick så ser man att hela familjen är överviktiga medan vi anda är normalt smala.
Vid kalas så är det första de utropar när de kommer "vart är tårtan och fikat!" Sen sitter de framför fikat och stirrar tills det är varsågoda och vräker i sig tills någon säger stopp, medan våra och de andras barn leker och jämt hafsar i sig en halv tårtbit för att springa iväg och leka igen.
Det finns SÅ mycket ny forskning på vad socker och kolhydrater gör med oss, men många väljer tyvärr att blunda för det.
Men MÅSTE man bjuda barnens kompisar på godis?
Om man nu tycker det är så viktigt att ta en bit sött om dagen kan man väl göra det när de gått hem av respekt för föräldrarna!
Om jag visste att Kalles föräldrar inte ville att han åt morot skulle jag ju inte ta fram och ge han det av respekt för deras regler!
Så svårt är det inte att bara låta bli och äta/göra när man är själv!
Nej man blir inte fet av att äta mycket bra mat, man blir fet av att äta mycket dålig mat/godis! Undrar vad för umgänge ni har som äter socker varje dag! Vet bara någon enstaka här som gör så! :-/
Märks att ni inte hänger med i utvecklingen utan sätter på försvarstaggarna.
Man kan inte säga att en smal person är frisk, de upptäckte nyligen det de kallar "smalfetma".
Vissa samlar sitt fett på utsidan medan vissa samlar det på insidan runt organen.
Man ska vårda även insidan, min familj är eniga om att vi vill vårda våra kroppar inifrån och ut så vi har bästa möjligheterna till långa och friska liv! Vi vill att våra barn ska få med sig bra och sunda matvaror in i vuxenlivet, och vi lider inte ett dugg det finns annat än socker som är gott att äta.