• Myzan

5:2 nu kör vi!

Japp, kan inte leva utan min zero, viktnedgången funkar bra ändå.

Rodhakestigen skrev 2014-03-24 16:49:11 följande:
    Någon här som dricker zero-läsk under fastedagen? Nyfiken om det skulle funka.

• Myzan

Vet inte vad du menar med länge. Jag körde 8 veckor i höstas. Sen kom julen och semester mellan. Men det funkade bra tycker jag. Har nu kört 3-4 veckor. Planerar att köra fram till sommarsemestern. Det blir typ 16 veckor. Hoppas gå ner tio kilo på dessa veckor.

SE123 skrev 2014-03-28 06:29:56 följande:
    Förta delmålet är nått, känns så bra! Någon som kört 5:2 lite längre? Tycker ni att det rullar på bra eller tröttnat?

• Myzan

Man går oftast ner mycket i början, mest vätska tyvärr. Sen går det långsammare, men ge inte upp. Vill du ha snabbare viktminskning så ha koll på vad du äter även dom andra dagarna. Hejja, hejja!

Blåsippan84 skrev 2014-03-28 07:55:05 följande:
    Jag började i slutet av jan. Började på 72,5. Gick fort ner 3 kg och sen lite trögt å har stått still på 68,8. Men igår när jag vägde mig vägrade jag 68,2. Tänkte en å två ggr att ge upp. Men samtidigt vill jag ej gå upp igen å tycker det är ett helt ok sätt hålla vilken på. Men nu när jag såg att vågen gått lite ner blev jag taggad igen;)

• Myzan

Igårkväll gick jag verkligen bananas. Åt både vitt bröd , ölkorv, drack vin och avslutade det hela med glass. Dåligt samvete!! Så idag blir det tjll att dra ner på kalorierna. Sallad till lunch iaf och sen grillat till middag med rotsaker.

• Myzan

Har nu kört i 5 veckor och har gått ner 6,4 ki lo så nöjd och glad. Bästa sättt hitti ls och jag har testat allt.

• Myzan

Nästan so mig. Hejja hejja.

Bunny on speed skrev 2014-03-30 13:13:17 följande:
    Gud vad jag älskar kvarg. Håller mig lätt mätt i sex timmar. 250 gram kvarg med bär eller äpple och kanel.
    Bunnies, it must be bunnies!

Bunny on speed skrev 2014-03-30 13:13:53 följande:
    Minus 6,5 kg på 5 veckor :)

• Myzan

Att stå still under en vecka är inga konstigheter. Krppen lagrar olika mycket vätska vid olika tillfällen. Beror också på vad du stoppat i dig innan vägning. Jag förespråkar vägning var 14 dag. Så stirra dig inte blind på 1 vecka.

pessaret skrev 2014-03-31 17:27:44 följande:
    Jag behöver pepp och energi! Stått helt stilla på 56,6 nu i över en vecka. Vet att det stannar upp ibland men jag är ju så nära mitt mål!! Faste och vilodag idag, imorgon blir det joggingtur eller gymmet, beroende på hur väder och vind=)

• Myzan

Kanske ta 2 fastedagar och sen tre 1300 dagar. Sen äter du vad du vill på helgen men tänker till lite. 5:2 går ju ändå ut på att man ska ha två fastedagar. Tror det kommer fungera bra för dig.

pessaret skrev 2014-04-04 06:00:32 följande:
    Jag är helt upfuckad psykiskt, jag vet att man inte ska väga sig för ofta, jag vet dessutom att vågen inte säger allt, jag styrketränar och borde egentligen även tagit måtten ist för bara vikt. Likt förbannat så ställer jag mig på vågen varenda morgon, innan frukost eller kläder. Har dessutom som bäst förbränning den här tiden på månaden, om några dagar vänder det. Så jag lägger om strategin nu! Stadiga 1300 kcal om dagen mån-fre. Ätardag på lördag. Ingen kaloriräkning på söndag men skippa allt det onyttiga jag kommer stoppa i mig på lördagar. 1,6 kg ska bort, måtte djävulen ta min kropp om det tar över tre veckor ^^

• Myzan

Älskar tacos. Vi äter det till fredagsmiddag. Då kan man äta massa grönsaker. Så ser man till att det blir tacoköttfärs över så har man perfekt tacosallad dagen efter.

• Myzan

Välkommen. Hoppas det går bra för dig. Jag kör måndag och torsdag. Dom andra dagarna tänker jag noga igenom vad jag äter och förslker ligga någonstans runt 1500 förutom på helgerna.

annalena81 skrev 2014-04-07 09:21:28 följande:
    Hoppar in i denna tråd idag, tänkte testa 5:2 och börjar idag. Har ingen erfarenhet om denna diet men är nyfiken och vill testa. Fick barn för snart 10 mån sen och har nu slutat amma så nu kör jag :O) Tänkte ta tisdag och torsdag som 500 kalori dagarna. Heja heja heja till alla som kämpar på här!

• Myzan

Duktig. Bra med elmål så blir det inte så jobbigt.

Bunny on speed skrev 2014-04-09 06:06:54 följande:
    Ja du kan byta. Jag kör oftast tisdag och torsdag men ibland blir det torsdag och lördag istället pga jobbet. gått ner totalt tolv kilo nu. Sedan har jag mål för olika datum under året, med slutvikt nådd första januari 2015.

• Myzan

Du kan byta som du vill från vecka till vecka. Huvdsaken är att du inte kör två dagar efter varandra.

annalena81 skrev 2014-04-08 20:50:24 följande:
    Tack myzan. Jag körde 500 kalori dagen igår istället och det gick bra! Två fundering, är det bättre att ta tex mån och tors för att det blir en jämn fördelning mellan dagarna än tex mån och ons. (Tänker att det är 1 låg dag, 1 dag vanligt, en låg dag och sen 4 vanliga). Eller spelar det kanske ingen roll vilken fördelning det är? Och undran nr 2, om jag tex kör mån och tors och vet att jag ska iväg på middag nästa torsdag, kan jag ta mån och ons nästa vecka då, dvs byta dagar? blir det fel i kroppen eller är huvudsaken att man har två dagar och inte att dom är efter varandra? Tack på förhand

• Myzan

Jag äter inget fören lunch. Då har det gått ca 19 timmar sen jag åt senast. Sen äter jag ca 200 till lunch och sen 300 till middag.

annalena81 skrev 2014-04-09 09:26:41 följande:
    WOW!!! Vilket resultat!!! Hur länge har du kört? En liten till fundering, har läst om att många fastar och inte äter förrän till lunch, gör ni så eller delar ni upp 500 kalorier på tre mål? Köpte både kvarg och keso i måndags så det blir kanske keso och broccoli idag till lunch och omelett med kassler till middag. Jag är galen i broccoli och blev så glad när jag såg hur lite kalorier det va i den :O)

• Myzan

Räknade fel på veckor förut. Nu har jah kört i 8 veckor och gått ner 8,4 kilo så nått rätt låste jag göra. Ska åka till Dublin i helgen så då lär man väll gå jpp allt igen men jag ska förska tänka till på allt jag stoppar i mig.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!