5:2 nu kör vi!
Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.
Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.
Ingen frukost för min del. Jag äter inget inna lunch vilket ger en fasta på ca 19 timmar vilket är perfekt för mig. Dessutom har jag märkt att jag blir mindre hungrig om jag inte äter något alls till frukost.
Jag brukar göra matlista för 2 veckor där jag även skriver hur mycket jag ska äta och hur mycket kcal det är i. Då har jag koll varje dag. Men nu tryter fantasin lite vad gäller fiskdelen. Någon som har något bra recept på god fisk som även passar för barn.
Hela burken, ca 400 ml.Dom har olika sorter och jag gillar alla men bäst är grönsakssoppan och thaisoppa
I helgen blir det japanskt för hela slanten. Ska försöka mig på att göra sushi med sötningsmedel istället för socker. Hoppas det går bra. Sen blir det sashimi, yakiniku och gyoza. Känns ganska så nyttigt ändå. I morgon fastedag. Ingen frukost, lite köttfärsröra och sallad till lunch och torskrygg till middag.
Väger mig på fredagsmorgonar. Har alltid gjort det och det känns bra. Visar vågen tråkigheter så blir jag mer peppad att inte ta ut svängarna för mycket under helgen. Visar vågen viktminskning så vet jag att jag kan köra på ungefär som vanligt.
Jag kör på samma som du, men har insett att fredag och lördag så lägger jag mig på straxt under 2000 för att inte ledsna, går ner ändå.
Hur äter du dina andra dagar, kanske får du i dig för mycket. Försök att räkna lite lätt så ser du hur du ligger till över hela veckan.
Tänk till lite på kolhydraterna och välj bra grönsaker som mättar längre. Du kanske skulle räkna en vecka och se.
Idag fastedag. Ingen frukost, vv soppa till lunch och nu lite potatis och prinskorv m grönsaker till middag. Går super!