5:2 nu kör vi!
Haha, sitter och planerar nösta veckas matlista, räknar kalorier OCH tittar på hela england bakar. Martyr!!!
Haha, sitter och planerar nösta veckas matlista, räknar kalorier OCH tittar på hela england bakar. Martyr!!!
Ikväll blev det tacos. Bästa helgmaten tycker jag. Lätt att ta massa grönsaker, 5% creme fraish och lagom med köttfärs. Skippa osten och guacamolen bara.
Är detta vad du äter på fastedagarna? Soppa är ju superbra på fastedagarna tycker jag. Gör du egen eller köper du .
Vad äter du på fastedagarna? Linfr eller psyliumfrö funkar bra.
Jag äter inte frukost på fastedagarna för då får jag ett bra glapp mellan middagen dagen innan och lunchen sen. Blir ca 19 timmars fasta.
Ammar du? Du kanske liksom jag har vårtrötthet. Jag blir alltid trött på våren och speciellt när pollen kom er. Jag har aldrig varit pollenallergiker men efter att jag fick barn nr 2 så slog det till och jag blir urtrött på våren.
Håller du dig mätt på det? Jag är ingen expert men får du i dig tillräckligt med protein på den dieten?
Om du använder 5:2 för att gå ner i vikt så är nyponsoppa inte speciellt bra val. Visserligen ligger du under dina 600 men d är väldigt mycket socker du stoppar i dig. Om det är viktminskning man är ute efter så måste man tänka på vad man stoppar i sig så att kroppen mår bra och man får i sig alla viktiga vitaminer och mineraler så att kroppen mår bra. Motionera är superbra men du får tyvärr bara äta dina 600. Annledning till att du blir hungrig dina fastedagar kankse beror på att du stoppar i dig "fel" mat. Om du sattsar på protein och bra fettkälla och grönsaker som du står dig länge på så borde du inte bli hungrig och kan fortsätta med dina joggingturer.
Äter du kanske för mycket dom andra dagarna. Försök att hålla koll och räkna även dina ät dagar så kanske det gör susen.
Kan du försöka gå över till vanlig mat istället? Pulverdrinkarna innehåller ju ganska mycket socker och passar inte för alla. Kanske vv-sopa skulle funka för dig eller göra en sallad.