• pessaret

5:2 nu kör vi!

GlenndenStore skrev 2014-03-20 09:39:54 följande:
    Jag är likadan.....äter jag inget så kan jag stå mig till eftermiddagen utan problem.

Isbergsallad är min nya favorit. ett halvt huvud är ca 75 kcal, och det blir hur mycket som helst, typ tre st skålar. Kan man unna sig en burk bönor och dressing oxå så får man i sig max 400 kcal. Proppmätt.

jag ligger gärna på 300-350 kcal per fastedag, så tonfisk och sallad är alldeles ypperligt!

men planerna på att fasta idag gick åt pipsvängen, fel tid i månaden så att säga ^^ så just idag tänker jag inte "plåga" mig mer än nödvändigt..

• pessaret
    SE123 skrev 2014-03-21 09:50:57 följande:
    Nej jag kör de på måndag och torsdag jag också. Men jag har alltid ätit alldeles för mycket skräp så nu försöker jag hålla mig till 1500kcal de andra dagarna och då blir helgen svår, är så van att äta godis och onyttigheter i mängder vilket jag försöker sluta med ! :)
    bara 1500 kcal dom andra dagarna? usch låter riktigt hårt, men lycka till!=)
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-21 09:30:04 följande:
    Jag ge upp, har motionerat nu i 3 veckor 3 dagar i veckan, men ingenting händer, jag pendla mellan 1.5 kg hrla tiden.
    har du räknat kcal dom andra dagarna då? för att se så du inte överäter resten av veckan, då spelar det ju faktiskt ingen roll om man fastar två dagar..
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-03-22 09:13:34 följande:
    Haha ja lite tufft är det men funkar ändå bra! Är hemma föräldraledig så man sitter otroligt mycket still, om jag jämför när jag jobbade, därför behöver jag hålla bra koll på de andra dagarna och dra ner där också :)
    Jamendåså! Så länge du känner att det funkar. Jag hade aldrig klarat det, jag hade lyssnat på min hunger efter inte alls lång tid och bara hetsätit, ungefär lite så=)

Jag behöver däremot peta in en lite högre växel här om jag ska nå mitt mål märker jag. Förstår inte att det ska vara så svårt=)
  • pessaret
    Rodhakestigen skrev 2014-03-24 16:49:11 följande:
    Någon här som dricker zero-läsk under fastedagen? Nyfiken om det skulle funka.
    Tekniskt sett borde det ju funka. Men varför stoppa i sig den "skiten" överhuvudtaget egentligen? =)
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-03-26 08:50:14 följande:
    Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D

http://www.tasteline.com/Recept/Tonfisksallad_med_agg_och_dillcreme

En av mina absoluta favoriter. Finns mängder med bra, lättlagade recept. Ungsbakad lax med wokgrönsaker är en annan höjdare här!=)

• pessaret

Jag behöver pepp och energi! Stått helt stilla på 56,6 nu i över en vecka. Vet att det stannar upp ibland men jag är ju så nära mitt mål!!

Faste och vilodag idag, imorgon blir det joggingtur eller gymmet, beroende på hur väder och vind=)

• pessaret

Min fasta sket sig totalt, var hur duktig som helst, sen från ingenstans bara jag springer ut i köket, stressar fram en chokladkaka och mölade i mig. Stod och doppade den i jordnötssmör också. Öhum. Jag springer lite längre nu. lite längre ^^

• pessaret
    Myzan skrev 2014-04-03 16:14:17 följande:
    Att stå still under en vecka är inga konstigheter. Krppen lagrar olika mycket vätska vid olika tillfällen. Beror också på vad du stoppat i dig innan vägning. Jag förespråkar vägning var 14 dag. Så stirra dig inte blind på 1 vecka.
    Jag är helt upfuckad psykiskt, jag vet att man inte ska väga sig för ofta, jag vet dessutom att vågen inte säger allt, jag styrketränar och borde egentligen även tagit måtten ist för bara vikt. Likt förbannat så ställer jag mig på vågen varenda morgon, innan frukost eller kläder.
    Har dessutom som bäst förbränning den här tiden på månaden, om några dagar vänder det.

Så jag lägger om strategin nu! Stadiga 1300 kcal om dagen mån-fre. Ätardag på lördag. Ingen kaloriräkning på söndag men skippa allt det onyttiga jag kommer stoppa i mig på lördagar. 1,6 kg ska bort, måtte djävulen ta min kropp om det tar över tre veckor ^^
  • pessaret
    Myzan skrev 2014-04-04 19:28:55 följande:
    Kanske ta 2 fastedagar och sen tre 1300 dagar. Sen äter du vad du vill på helgen men tänker till lite. 5:2 går ju ändå ut på att man ska ha två fastedagar. Tror det kommer fungera bra för dig.
    Tack för tipset men det är just 5:2 jag tar en liten paus ifrån nu, återgår till den om ett par, tre veckor igen=)
    Ligga på 1300 kcal och två fastedagar hade inneburit döden för mig ^^ jag har en hög daglig energiåtgång, jobbar fysiskt 9-12 timmar om dagen 4-6 dagar i veckan, styrketränar och joggar. Förde matdagbok en helt vanlig 30-dagarsperiod och räknade sen ut att jag stoppar i mig i snitt 2300 kcal om dagen utan att vikten ändras vare sig upp eller ner, rekommenderat intag för kvinnor är ju 2000..
    Jag stod iaf still på 56,6 "i evigheter" och efter fyra dagar på 1300 kcal om dagen så väger jag 55,5!!:D Då joggade jag i tisdags, körde bröst/biceps/axlar och mage på gymmet i onsdags, joggade i torsdags och 100% vila på fredagen.
    Så nu ska jag till gymmet och dra ett riktigt tungt rygg och triceps-pass, sen ska jag iväg och unna mig pannkakor med sylt och grädde till frukost, för att sen äta pistagebullar till en kopp caffe latte, och antagligen avrunda frukosten med Toblerone och redbull :D
    Ha en trevlig helg alla!=)

• pessaret

JAG HAR SPRÄCKT 55:AN! Förlåt, men jag blev bara så himla glad. Äntligen visade vågen 54,8. Så nu hoppar jag på 5:2 igen för att stabilisera kroppen innan jag fortsätter kampen mot 53=)
    Detta och lön, ja men helt okej fredag! Ha en bra helg alla!

• pessaret
    SE123 skrev 2014-04-25 16:09:38 följande:
    HÄRLIGT! Stort grattis och bra kämpat! :D
    annalena81 skrev 2014-04-25 09:14:44 följande:
    GRATTIS OCH BRA JOBBAT!!!!!!!!!!
    självklart ska du vara glad! Trevlig helg

Tacktacktack!!! Detta med halsont och stukad fot så jag har inte kunnat träna vare sig styrka eller cardio. Mitt mål var egentligen 53 till den sista april men säger kroppen till så får man så vackert lyssna på den! det är fruktansvärt viktigt har jag märkt=)

Och folk har rynkat lite åt näsan åt min "flugvikt" men till saken hör den att jag är inte längre än 158 och vill verkligen ha bort lite kärlekshandtag och har problem med IBS så jag har en mage som svullnar upp i tid och otid. träna och tänka på kost har hjälpt min IBS extremt. Och om jag har riktigt, riktig tur kanske man kan ana lite muskler under magplufset ;) annars är det bara att träna vidare och försöka få fram dom till nästa sommar ^^

startvikten var 59,4 i februari, så jag är nöjd, riktigt nöjd=)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!