Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

5:2 nu kör vi!

Igår hade jag min faste dag. Gick kalasbra. Suqinin jag snackade om som var 25 kcal. Enl "receptet" skulle man hyvla 150 g med potatisskalare. Lägga ner i kokande saltvatten i låta det koks 2 min. Smakade helt ok. Hade nog varit godare till köttfärssås än min torra kyckling;). Men ett bra komplement till maten då jag gillar varm mat som mål å svårt att bara äta salladsblad.

• Blåsippan84

Hela portionen med zucchini var 25 kcal. Tycker jag ej var så farligt. Har du tips på några recept med lågt kcal?:) Vill också äta fler små måltider under dagen.

• Blåsippan84

Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?

• Blåsippan84

Här är receptet:). Sök runt på nätet å hitta annat än sallad. Första v höll jag också på att kräkas när jag mest åt sallad. Därför tittade jag runt en del å hittade recept på ex omelett å olika soppor:). Nu mitt i vintern är det gott med varm mat

• Blåsippan84
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 21:40:06 följande:

Här är receptet:). Sök runt på nätet å hitta annat än sallad. Första v höll jag också på att kräkas när jag mest åt sallad. Därför tittade jag runt en del å hittade recept på ex omelett å olika soppor:). Nu mitt i vintern är det gott med varm mat phpIYiHYA88422.jpg

Oj blev visst åt sidan.
  • Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-24 11:20:14 följande:

Jag har gått upp mer än ett 0.5 kg Gråter . Ska ge det en vecka till. Har slutat med bröd och äter mer grönsaker, men har ändå gått upp i vikt.

Men så tråkigt. Hur länge har du kört? Gått ner ngt? Denna v har jag ej gått ner något. Jag sa att jag skulle ge det fyra v. Så nästa också. Sen får vi se.
  • Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-24 12:28:58 följande:
    Har gjort det i 12 dagar, har inte gått ner något, bara upp.
    Kan det vara så att du är närheten av mens? Jag brukar kunna gå upp lite då. Tränar du? Jag har inte riktigt tränat så mkt denna v vilket jag tror påverkar. Fortsätt kämpa:)
  • Blåsippan84
    Cupcake89 skrev 2014-01-24 13:44:58 följande:

Den går ut på att du får bara äta 8 timmar om dagen och så fastar du i 16 timmar. Det är många som förespråkar den.

Många som jag,har problem med småätande innan sänggående så då är det ju jätte bra att vänja sig av vid det :)
    Då kör man så sju dagar i v? Räknar man kcal? Gick du ner ngt innan jul när du körde 5:2?
  • Blåsippan84
    Cupcake89 skrev 2014-01-24 21:51:54 följande:

Ja så håller du på tills du känner att du gått ner tillräckligt eller så fortsätter du så om det känns bra!

Hann bara gå ner ett kilo, har ingen övervikt egentligen men magen är stor ändå

Alltså räknas kcal eller ej:)?
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!