Inlägg från: GlenndenStore |Visa alla inlägg
  • GlenndenStore

5:2 nu kör vi!

Jag kör en liter nyponsoppa idag = 450 kcal. Eventuellt även 3-4 morötter.

En sak jag undrar med 5:2 är att eftersom jag joggar 7 km om dagen så är det en kaloriförbränning på ca 500 kcal. Får jag då "äta upp" de 500 kcal oxå så att jag får äta 1100 kcal eller inte??  Någon som vet det?

Annars kanske jag får sluta jogga de dagar jag kör 600 kcal eftersom jag blir väldigt hungrig.

• GlenndenStore
    Bunny on speed skrev 2014-03-15 10:16:24 följande:
    Det står att du oavsett träning bara ska äta 500/600.
  • GlenndenStore
    Myzan skrev 2014-03-17 20:02:03 följande:
    Om du använder 5:2 för att gå ner i vikt så är nyponsoppa inte speciellt bra val. Visserligen ligger du under dina 600 men d är väldigt mycket socker du stoppar i dig. Om det är viktminskning man är ute efter så måste man tänka på vad man stoppar i sig så att kroppen mår bra och man får i sig alla viktiga vitaminer och mineraler så att kroppen mår bra. Motionera är superbra men du får tyvärr bara äta dina 600. Annledning till att du blir hungrig dina fastedagar kankse beror på att du stoppar i dig "fel" mat. Om du sattsar på protein och bra fettkälla och grönsaker som du står dig länge på så borde du inte bli hungrig och kan fortsätta med dina joggingturer.
    Har ändrat mina fastedagar till ett stort glas nyponsoppa = ca 100 kcal till sen lunch, runt 14-15 tiden. Innan dess dricker jag bara vatten och kaffe. Därefter joggar jag kl 17 och effekten av joggingen gör mig "mätt" till 19-20. Då åt jag igår en fjärdedels isbergsallad = ca 30 kcal, med en burk bönor = 180 kcal, en halv advocado = 100 kcal, rödlök + rode islanddressing = 100 kcal. Dessutom 2 äpplen = ca 100 kcal.

Gårdagens kaloriintag, totalt ca: 610 kcal, dessutom en kaloriförbränning på ca 500 kcal av joggingen.
  • GlenndenStore
    pessaret skrev 2014-03-19 21:48:43 följande:

Fastedagarna blir det ingen frukost, försöker vara utan mat så länge som möjligt. Äter jag inte frukost så triggar jag inte igång hungern heller=) som i måndags gick jag upp klockan sex, drack bara vatten fram till tre på em då åt jag laxfilé och wokade grönsaker. Till kvällen ett knäckebröd med ost och en kopp te :)
    Jag är likadan.....äter jag inget så kan jag stå mig till eftermiddagen utan problem.

Isbergsallad är min nya favorit. ett halvt huvud är ca 75 kcal, och det blir hur mycket som helst, typ tre st skålar. Kan man unna sig en burk bönor och dressing oxå så får man i sig max 400 kcal. Proppmätt.
  • GlenndenStore
    SE123 skrev 2014-03-21 07:41:56 följande:
    Nu är jag igång och andra veckan är snart förbi (bara den svåra helgen kvar)

Tycker att det går jättebra än så länge, känns som att det passar mig!

Undrar dock när och hur ofta ni väger er? Och mäter?

Trevlig helg :)
    Hur menar du den svåra helgen??  Kör du dina 500 kcal dagar lör-sön?

Jag kör måndag och torsdag. Funkar kanon.

Väger mig varje morgon. 
  • GlenndenStore
    SE123 skrev 2014-03-26 08:50:14 följande:
    Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D
    2 burkar bönor = 400 kcal + 4 äpplen/morötter = 200 kcal. Funkar kanon.

Vill du ha mer bukfylla så kan du byta bort en burk bönor eller frukten mot isbergsallad ist. 100 gram = 15 kcal. 100 gram isbergsallad är en stor skål så mängden är väldigt mycket om man tänker på hur få kalorier det är.
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!