Gravid och röker cannabis.
Så länge du inte blandar med tobak så.
Så länge du inte blandar med tobak så.
Det finns det, så det går att säga med säkerhet att cannabis inte påverkar foster negativt, man skulle nästan kunna strecka sig till att säga tvärt om.
Fast att använda något som är olagligt och att dessutom göra det 6-7 gånger om dagen är missbruk. Att ens röka på en gång om dagen är missbruk.
Men det är klart att en missbrukare själv inte erkänner sånt.
Nej, det är det inte, vården har bra diagnosverktyg om du är intresserad, annars så det enda missbruket jag ser här llt för ofta är missbruk av ordet missbruk.
Vårdens kriterier berör inte mängder eller drognamn så lägg bara ner.
Så du tycker inte att någon som ej kan avstå från något som är skadligt för både sig själv och för sitt barn är missbrukare? Det är att vara brukare?
Pundarhuvuden och idioter säger jag bara. :)
Är glad att mina barn slipper växa upp i en missbruksmiljö.
Det handlar inte bara om hur vidare det är legalt eller ej, jag ser ner på dom som dricker och röker under graviditeten också. Men att göra det och sedan påstå att man inte missbrukar. Det är idioti och det är att skämma ut sig själv. Men det finns väl en anledning till att dom som berättar att dom missbrukar under graviditeten är anonyma, och det är väl för att dom skäms och vet att det är fel.
För det första är det inte skadligt mer än i din fantasi och av den anledningen så behöver man inte avstå om man inte vill, för det andra så finns det som sagt vårdens kriterier som har auktoritet på området, enskilda åsikter är inget värda om dessa går emort vården.
Fast, vist, är man en ignorant okunnig as som bara tycker om att hävda sig själv så behöver man inte många ursäkter för att göra det eller vad säger du?
Fortfarande, vilket missbruk?
Du _är_ ignorant och okunnig om du viftar bort vårdens kriterier och ger dig själv rätten att tolka en diagnos efter egna åsikter.
Ingen försvarar missbruk, jag har då aldrig sett nån säga ett positivt ord om missbruk, mer än diverse idioter som felanvänder ordet och försöker tillskriva andra missbruk som inte finns, då kan folk med all rätt göra nått som du anser försvra sig själv, medan det i själva verket handlar mer om att förklara hur det ligger till för dom som inte vet bättre.
jaså det är det?
Av vilken drog om jag får fråga då cannabis saknar sådana egenskaper.
Jag har inte det sparat på datorn, googla på DR Melanie dreher och the jamaican study, en av dom få eller kanske till och med det enda studien som är gjort på strikt cannabisrökande kvinnor, då inte som i västvärlden undersöker jointrökande kvinnor och tillskriver cannabis tobakens biverkningar.
Personangrepp och halmgubbar? Du äntrade tråden med att idiotförklara ts, uppmana henne till abort och insinuera skit som inte stämmer, personangrepp är helt okey så länge skit flödar åt "rätt" håll anser du?
Skärp dig eller tillbaks till sandlådan med dig, leker du med dom övriga femåringar så har du i alla fall tid att ta igen det du har missat att lära dig.