• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Egentligen gör det inget om det blir vinter-barn. Det var bara att när jag startade trådet trodde jag att det skulle bli många. Kanske "BF 2014 Luleå" hade varit bättre. ;) Facebook-gruppen heter ju så. :)

E80: jag blir så imponerad av er som är så hurtiga (och vågade!). :)

• Narnia

Min lilla groda: det är svårt att ens föreställa sig vad ni går genom. Skickar en varm tanke till er och styrka. Ja, det är verkligen orättvist att det ska gå på det sättet! Många kramar till er!

• Narnia

En liten påminnelse till alla, särskilt till er nya:
    Den 16/3 har vi planerat en fikaträff för de som vill. Vi har tänkt att det kan vara lämpligt att träffas på den nya Uni:k på Vetenskapenshus (gamla posten) på Storgatan i hörnet med Kungsgatan (i Luleå).
    Vi har preliminärt sagt kl.15 men caféet stänger ju kl.16 på söndagar så kanske kl.14 är en bättre tid? Så hinner vi sitta en stund. Partners är självfallet välkomna!
    Så:
    FÖRSTA FIKATRÄFF:
    Söndag 16/3 kl.14 på Uni:k café (Vetenskapens hus)

Det blir nog flera träffar så kom ni som kan o vill. :)

• Narnia

Välkommen kixan! Jag känner igen det där med "döda veckor"... Vill göra RUL nu!!! Vi har vårt den 28/3 i vecka 19+1. En vecka efter åker vi på semester! Skönt!

Tusa: vi har också gjort ett IVF! Så fantastiskt att det är så många som får uppleva detta mirakel med hjälp av vetenskapen! Vi är så lycklig lottade som lever nu och inte för 35 år sedan!

• Narnia

Enligt rutinbeskrivningen jag fick av min barnmorska så ska ett hälsosamtal ske före V8 och inskrivningssamtalet mellan v.8-12... Det låter som att det var ganska fullbokad på din VC(?)
    Hoppas du mår bättre! Influensa är inte kul... Var med om det för någon vecka sedan. Dock inte så däckad tack o lov. Man blir så svag av det!
    Det sägs att det inte ska påverka embryot om man inte har högt feber under en längre tid. Så nog tror jag att lillen i magen din mår bra! :) Säkert bättre än vad du har mått! ;)

• Narnia

Jag håller med om att man måste kolla läget med sjukvården innan man tror på något som står på ex. Aftonbladet...
    Som en del av "sjukvården" kan jag dock bekräfta att studierna som har visat lite mindre positiva effekt av paracetamol är sanna och kommer från trovärdiga medicinskvetenskapliga källor. :)
    Sen är det ju upp till var och en att söka information om vad som är bäst att göra i varje individuellt fall. T ex. har man hög feber så är det skadlig för fostret i början av grav och då kanske är paracetamol behandling att föredra.

• Narnia

Lorelei83: jag beklagar sorgen. Jag vet hur det känns att förlora en förälder men måste vara extra-jobbigt när man har en liten en på väg. Styrkekramar!
    Jag tror att det kan vara bra att träffa andra mammor och andra människor överlag. Prata, gråta och låta tiden läka såren och sorgen.
    Har du lust så kan du följa med på Maria Karlströms gravid vattengympan på tisdagar kl.18:30. Jag kan hjälpa dig med anmälan annars är det bara att höra med henne på maria@minaurora.se. Vi är några stycken från tråden som går på det.
    Sen nu på söndag har vi en första fikaträff. Söndag kl.14 på Uni:k cafféts i stan.
    Kramar!

• Narnia

Tusa: visst är det speciellt att se det för första gången? :D Grattis!
    Lorelei: vad bra! då ses vi (både på söndag och på tisdag)! :)

• Narnia

Hej Majken33!! Välkommen!! :) och grattis till bebben i magen! Du kanske har läst att vi har en första fikaträff imorgon kl.14 på unik kaffe i stan! Hoppas du också kan komma! Partners är också välkomna! De kan också behöva knyta lite kontakter till de själva är föräldralediga!
    Vi har en facebookgrupp också. Den heter "BF 2014 Luleå". Den är öppen men inte offentligt (det innebär att den går att hitta men man ser inte vad som skrivs i gruppen om man inte är medlem). Välkommen där också!
    Sen försöker jag även dra så många som möjligt till Maria Karlströms gravid-vattengympa. Det är många som går nu som ska snart få barn så det kommer att kännas ensamt om jag blir kvar själv! Fast nu var det ytterligare en av oss i tidigt grav som började! Härligt!! Kolla på www.minaurora.se för info o anmälan.

• Narnia

Ok, att skriva ordet "också" på ett och samma inlägg är kanske inte helt okej... eller vad säger ni? :P Jag skyller AAAALLT på gravidhjärnan! Hehe!

• Narnia

Inger336: välkommen!! :)
    Mefo: oj oj! Spännande! Lycka till! :)
    Majken33: absolut! Det blir fler träffar! :)
    Perniha: jo men 3-års kalas får man väl inte missa! Vi ses nog säkert nästa gång! :)

• Narnia

Japp! Det blir flera träffar! Nästa:

Söndag 27 april kl.14 på Uni:k kaffe i Luleå (inne o stan). Kom som du är, ta med sambot, barnen... Ja, ytterligare ett avslappnad träff! Får se om nån redan "kläckts"! ;)

• Narnia

Jo, jag tror att man kan se vem som är medlem även fast man inte är medlem. Kolla upp det du som inte är medlem än. Sök gruppen o kika om du kan se vem som är medlem. Kan du inte se det, ja då kan inte de se att du är medlem när du blir det. Sen är det en annan sak ifall de ser att du gått med i gruppen.

Från en början var gruppen hemlig just för att man skulle få vara med från allra första början men jag upptäckte ganska fort att alla behövde bli vän med mig om de ville vara med... och jag är ganska restriktiv med vem jag blir vän med på fb så det fick bli en privat grupp istället. ;)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014