• Mosie

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Single digits! 9 w kvar, fast som jag måste påminna 5 och 7åringen... den kommer kanske senare än det :D

• Mosie
    Narnia skrev 2014-02-18 00:55:34 följande:
    Nu har jag skapat en hemlig Facebook grupp "BF 2014 Luleå" "en grupp för oss blivande mammor och pappor 2014 i Luleå". Tänkte att våra partners kanske också vill hitta någon att prata om hur de upplever att vänta barn? Jag skrev "mammor och pappor" men självklart menar jag även "blivande mammor och mammor" eller "blivande pappor och pappor".
    Mitt namn är Nuria Melé och eftersom gruppen är hemlig tror jag att ni måste bli "vän" med mig för att få bli bjudna. Vad säger ni, ska jag göra gruppen "sluten" bara, så ni hittar den utan att behöva bli "vän" med mig?
    Allt gott!

Gör gruppen sluten till att börja med kanske, annars kan du nog bjuda in eller det kanske kräver att man är vän först ja :)
  • Mosie

gruppen kommer tyvärr inte upp för mig alls, kan inte se den under dina grupper heller Nuria så den kanske fortfarande är osynlig?

• Mosie

16 borde funka för mig med, nu har jag kommit med i gruppen, konstigt nog kunde jag inte söka upp den, men länken fungerade :D

Sparkar, här sparkas det för fullt, konstant nästan. och hickas. jag är ju snart i v32 så kanske inte så konstigt :D Denna baby har väldigt störande hickningar dock. Svårt att koncentrera mig ibland på jobbet när det hoppar i magen hela tiden.

• Mosie
    tusa skrev 2014-02-23 12:45:03 följande:
    Vi bor i björsbyn förresten, finns nån B-bybo, Porsö eller från Björx kanske?

Björx här :)
  • Mosie
    mefo skrev 2014-02-23 12:29:05 följande:
    Vad kul :)
    Hur planerar ni med föräldraledighet?

Än så länge inte så planerat :) Men vikarie är ordnad från 1 april, sen om jag orkar så långt eller tom orkar lite längre det är en annan femma. har en himla massa dagar kvar på dem andra två så när det väl gås på ledighet så blir det till att blanda. Sen hur länge jag är ledig vet jag inte. Tar lite semesterdagar under sommaren som jag måste ta ut från jobbet och sen på dem större barnen under resten av sommaren och sen till hösten tillbaka på blandat med ny baby och dem äldre. Sen hur länge vet jag inte riktigt, men minst ett år, men sen vet jag inte om det är lönt att komma tillbaka just när alla ska på semester nästa år så kanske blir till Hösten 16. beror på hur sambon vill göra :)
  • Mosie

Hejhej, vi har uppföljnings UL på torsdag för att kolla placentaplacering. Bumbling känns som om den har exploderat i storlek den senaste veckan och familjen som inte sett mig på nästan en vecka då jag varit borta håller med :) Sportlov för barnen och mannen denna veckan men inte för mig, kanske att jag kan ta några tidiga dagar iaf.

• Mosie

Sammandragningar hela-jädrans-tiden! Känns som om denna baby håller på att gräva sig ut.

• Mosie
    tusa skrev 2014-03-07 18:13:00 följande:
    Hur har det gått i dag Mosie??

Sammandragningarna kommer och går, inte varit lika mycket som i onsdags ännu. Känns som om den har sjunkt ner lite till, lyckades trycka i mig lite mer mat än vanligt till middag igår :D
  • Mosie

jag hade också min inskrivning v12 och inget hälsosamtal innan det direkt. fick ni också sagt om folsyra att dem inte rekommenderar det längre? Sen undrar jag hur dem har ändrat rekommendationerna om paracetamol tex efter senaste rönen. Det är typ det enda jag tagit om det behövts något men nu kan man inte ta det heller.

• Mosie

Det med paracetamol var något jag hörde på nyheterna förra veckan eller när det var. Men men, brukar undvika allt vad mediciner heter så fortsätter jag bara med det så klarar jag mig :D

• Mosie

Perniha- du kom på tal med syster i helgen :D

Emmut- gå med i FB gruppen nu och hör av dig om du fortfarande behöver hundvakt till Holger ;)

• Mosie

jag kommer om allt står rätt till, då är jag 2 dagar över om den inte kommit då :D

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014