Lorelei83 skrev 2014-03-12 17:44:35 följande:
Vid hög feber tänker jag ta smärtstillande. Annars klarar jag mig rätt bra..försöker rida ut eventuell huvudvärk och så. Har varit borta ett tag från tråden. Min pappa gick bort för en månad sen i lungcancer. Totalt fruktansvärt och jag är så ledsen! Jag kunde i alla fall vara med och hålla honom i handen när han somnade in. Vi vakade flera dygn på sjukhuset. Total ångest under flera dygn. Bebisen i magen är 16 veckor nu. Det var bra att jag hade den lilla att fokusera på när ångestattackerna kom och jag kunde tvinga mig själv att lugna ner mig. Men jag kommer på fikat kl 14 på söndag. Ser fram emot att bolla tankar och funderingar. Idag var jag på HM och hörde två mammor i kön framför mig som pratade om hur det kändes att känna bebisen i magen första gången. Som bubblor i magen. Så jag ser fram emot mina "bubblor". Tror det är tacksamt att lära känna andra mammor. Hur ser ni förresten på blivande föräldragrupper via MVC? Tänker ni gå om sådant erbjuds? Amningskurser? Profylaxkurs?
Jag beklagar. Urs vad hemskt att förlora en förälder. Jag tror att Mvc bara erbjuder kurser för förstagångsföderskor så för mig blir det nog inte någon. Denna bebis blir nog en riktig vilde för den fladdrar då som bara den :)