• Anonym (Jag)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Förstår precis hur du känner. Jag har en enorm barnlängtan och tycker det är asjobbigt när alla andra blir gravida runt omkring, har också försökt ett tag. Försöker också hålla mig borta från gravida eller bebisar den mån det går. Nu har jag ju ingen i den närmsta släkten eller vänner som fått barn så då är det lättare att undvika.

Hur gick det?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Bitter?) skrev 2014-01-02 20:01:52 följande:
    Jag gick inte, hade det så bra hemma. 
    Man ska göra det som känns bäst för en själv! Hade nog gjort samma sak. Jobbigt att se andras lycka när det är nåt som man så gärna själv vill ha. Och på köpet att de ska sitta och berätta om det o deras graviditet… 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hmm) skrev 2014-01-03 10:40:03 följande:
    Ja...hemska människor som råkar vilja dela sin glädje. Det är ett ganska normalt beteende och jag tror knappast de satt och diskuterade graviditeten hela kvällen på nyår.
    Om man innerst inne vill ha ett barn och mår dåligt över att det aldrig blir nåt barn så är det en oerhörd jobbig upplevelse. Barnlängtan blir bara värre, om inte på plats så efteråt och då ska man må dåligt av det psykiskt…
    Inte lätt för alla att förstå det där...
  • Anonym (Jag)
    1978 skrev 2014-01-03 15:48:52 följande:
    Tycker att du gjorde ett bra val, TS. Framför allt bra att du sa sanningen till din väninna.
    Jag är chockad av alla oförstående i den här tråden. Jag blir själv gravid av att typ titta på min sambo men förstår ändå hur tungt och ja, orättvist det måste kännas att inte få biologiska barn när man vill det. Inte kul att sitta på en bjudning där man förväntas skratta och vara glad och där man samtidigt hela tiden blir påmind om sin stora sorg.
    Lycka till nu, TS! Här hålls tummarna för er!
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?