Inlägg från: Anonym (känslig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känslig)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Anonym (xx) skrev 2014-01-02 15:08:56 följande:
    Jag tänker att det är en skillnad på att bete sig grisigt och att bara försöka klara vardagen. Några exempel som har tagits upp i tråden tyder på att det inte bara är barnlösheten som är problemet. Några verkar helt enkelt inte vara så trevliga och hade de varit på andra sidan barnlös/inte barnlös så hade de ställt orimliga krav hur som helst. TS vill bara undvika en middag och tänker sig dessutom en ursäkt. Det påverkar ingen och hon får chans att bearbeta graviditeten som i denna stund är jobbig. Nästa middag kanske hon mår helt ok. Vad är det som är så svårt att förstå för vissa här?
    Fast jag skulle bliv väldigt besviken som värdinna om jag ansträngt mig och bjudit in till en nyårsmiddag och någon ställer i sista minuten. Man blir ju besviken även om någon säger att dom är sjuk, även om det inte kan hjälpas. Att göra sin vän besviken med flit är ju ändå inte helt sjysst.
    Det är dessutom inget som säger att det blir lättare att bearbeta ofrivilliga barnlösheten på det här sättet. Jag vet då folk som levt år efter år och undvikigt barnfamiljer och kompisar som är föräldrar. Jag tror man bearbetar minst lika bra genom att inte gömma sig och skuffa undan plågsamma känslor. Men visst, det är TS val, men hon frågade om råd genom att starta den här tråden.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?