• Limalie

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:40:09 följande:
    Hon kan, men inte jag. Det är orättvist. Livet är orättvist tyvärr. 
    Jovisst, det är det men vadå? Ska hon avstå från att skaffa barn för att NI har svårt eller skulle det kännas bättre att andra inte skaffade barn för ni inte kan eller andra skulle ha svårt?

Har själv varit i din sits med svårt att bli gravid, är nu tack o lov gravid via ivf, så jag vet det är jobbigt. Men önska att hon inte kommer och ska sitta där o "va lycklig" och annat, nej så ego av dig.
  • Limalie

och vadå skylta med det på fb, hon är lycklig/glad och vill dela med sig till sina vänner! Inte alls konstigt!

• Limalie
    Mälaröbo skrev 2013-12-31 15:46:11 följande:
    Man får känna vad man vill, men vad man sen GÖR är det som avgör vilken typ av människa man är! Förresten kanske hon blivit gravid på sitt sjunde IVF... Skulle det kännas mer "rättvist" då??!
    Precis, TS har ju ingen aning om de också haft svårt.
  • Limalie
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 18:57:15 följande:
    . Man ska sitta i samma sits som oss för att förstå.
    Jag har varit i samma sits även om jag nu lyckats bli gravid med ivf, men jag förstår ändå inte TS och hennes tankar om att vännen inte ska få skriva ut sin lycka på fb, eller hon tycker vännen borde stanna hemma för TS har svårt att bli gravid.

Nej tack, ego ego ego.
  • Limalie
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 21:17:41 följande:

Alla är vi olika. Andra tänker och tycker olika.
    Jag tycker själv det är svårt att träffa personer som är gravida, men det är vad jag tycker. Hur mådde du när du märkte att du inte blev gravid?
    Det var väll självklart det var jobbigt, skitjobbigt men jag hade fortfarande inte sådana tankar som TS och avsky mot gravida och andras lycka.
    Anonym (Jobbigt) skrev 2013-12-31 22:53:19 följande:
    Ja du jag tror att dom flesta som haft svårt lätt hittar svaret om dom frågar sin mamma om hon rökte under tiden man låg i magen.
    Jag roade mig med att ställa en sån fråga här på FL för 5 år sedan och nästan alla svarade att deras mammor rökte när dom var gravida.
    Min mamma rökte då inte. Heller inte många andras mammor av de personer jag lärt känna genom vår barnlöshet.

• Limalie
    Anonym (oxå IVF) skrev 2014-01-02 01:22:16 följande:
    Äkta vänner accepterar att bli helt nonchade år efter år efter år? Jag häpnar. Ta avstånd hur mycket ni vill men döm inte ut de som inte bara kallt accepterar det och utan knot umgås igen på era villkor sen.
  • Limalie
    Anonym (Länge) skrev 2014-01-02 14:23:55 följande:
    Man behöver ingen ursäkt alls. Alla vuxna,myndiga människor har fri vilja att göra som de vill och vill man inte träffa vissa människor har man full rätt att inte göra det! Jag slutade umgås med fertila,gravida och småbarnsföräldrar för många år sen,maken går vid sällsynta tillfällen,men jag skulle antingen spy,svimma eller skrika ut min sorg om jag tvingades umgås med en gravid. Det tror jag ingen vill uppleva så det är bäst för alla om jag sitter hemma. När jag får barn återupptar jag bekantskapen med de jag vill.
    Ja men tror du att de vill ha samma kontakt med dig fortfarande trots du hållit dig borta flera år från dom? Tvivlar jag starkt på.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?