Inlägg från: Anonym (oxå IVF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oxå IVF)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Men då får du som sagt acceptera konsekvenserna också, och inte döma de som kanske inte kan låtsas som om inget hänt sen när du dumpat dem under flera år. Att ta avstånd från folk och sen helt på ens egna villkor mena att "nu vill jag hänga med er igen och kan inte allt vara som om inget hänt så är ni dåliga vänner och jag har ingen del i det" är rent ut sagt ruttet.

Anonym (barnlös) skrev 2014-01-02 00:45:08 följande:
    Vi tycker olika där. Jag tycker det blir lättare för mig att välja och göra så just nu. Sen får jag helt enkelt ta konsekvenserna sen.

• Anonym (oxå IVF)

"Äkta vänner tål att jag dissar dem i åratal" - en helt galen inställning

• Anonym (oxå IVF)

Precis, det är STOR skillnad.

Jennie med ie skrev 2014-01-02 01:17:46 följande:
    Det där med äkta vänner var ju sprunget ur just "undvika personerna helt under lång tid"-aspekten, inte om att umgås och prata om sina jobbiga känslor, och få acceptans för att det känns sorgligt och orättvist..och inte heller om att stå kvar vid ens sida när sorg övergår till glädje..

• Anonym (oxå IVF)

Äkta vänner accepterar att bli helt nonchade år efter år efter år? Jag häpnar. Ta avstånd hur mycket ni vill men döm inte ut de som inte bara kallt accepterar det och utan knot umgås igen på era villkor sen.

Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?