Inlägg från: Anonym (Ärlighet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ärlighet)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Skyll på det det är: En missunsamhet och brist på medkänsla i andras lycka. Bara för att andra vinner på lotto och jag inte gör det blir jag inte sur för det. Känner många par som har svårt att få barn men som tur är tänker inget av dem som du ts.

• Anonym (Ärlighet)

Man kan ju välja att ta detta på två sätt. Ett: "Kan hon så kan jag!" Två: "Fy fan för henne, hon får mig at känna mig misslyckad."

• Anonym (Ärlighet)
    Anonym (xx) skrev 2014-01-01 22:23:38 följande:
    Det vet du inte. Många av mina vänner har vetat om våra problem, men det är bara på det här forumet jag har visat mina äkta känslor. Avundsjuka, bitterhet, glädje när andra blir gravida. Allt i en enda röra. Sen kan man inte jämföra med lotto. Bara några få vinner på lotto. De allra flesta som vill ha barn får det utan bekymmer.
    Du vet väl inte hur länge andra par har kämpat innan de har lyckats? Det brukar ju inte vara något man skryter med precis.
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (xx) skrev 2014-01-01 23:06:25 följande:

Men hallå! 80% blir gravida inom ett år. 90% blir gravida inom 18 månader. 5% behöver hjälp eller förblir barnlösa. Hur många vinner på lotto?
    Då har du oddsen på din sida, även om du tillhör de 5 % som efter 18 månader behöver hjälp. Gläd dig med andra och sluta se så negativt på tillvaron.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?