Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?
Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:37:32 följande:
Jovisst, men det är ju så uppenbart orättvist. Och att skylta med det sådär på FB, det förstår jag inte. De på festen vet ju inte hur vi har det. Men det retar mig såklart att min man tar så lätt på det här medan jag känner mig som en okvinnlig kvinna. Men jag måste säga i från.
Det är skamligt av dig att försöka styra över hur en annan människa skall sitta och bete sig på FB med sin lycka av att vara gravid bara för att du har misslyckat försök för x-antal gånger.
Det du skall hålla i minnet är att hon har samma rättigheter att vara överlycklig för SIN graviditet och dela med sig av den bland sina vänner på FB/IRL/ETC, precis som du har rätt att vara ledsen och besviken för misslyckat försök med IFV.
Dessutom så hävdar du ju att ni är ytligt bekanta. Du vet väl inte hur svårt/lätt det var för henne att bli gravid. Det är inte okey att ha förutfattade meningar om andras graviditeter bara för att du ser andra bli gravida runt dig men inte du.
Sörjj du och var ledsen och besviken, men det är aldrig en ursäkt till att ha förutfattade meningar om andras kvinnor graviditeter eller vara dirket missunsam äver någon annas kvinnas lycka och skippa rationellt tänkande.