Inlägg från: Anonym (Lite OT...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite OT...)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Anonym (Jobbigt) skrev 2013-12-31 22:53:19 följande:
    Ja du jag tror att dom flesta som haft svårt lätt hittar svaret om dom frågar sin mamma om hon rökte under tiden man låg i magen.
    Jag roade mig med att ställa en sån fråga här på FL för 5 år sedan och nästan alla svarade att deras mammor rökte när dom var gravida.
    Eller så beror det på något helt annat... Varken jag eller de andra ofrivilligt barnlösa jag känner har mig veterligen haft mammor som har rökt under graviditeten. Jag och min syster har definitivt inte haft det, men svårt att få barn har vi haft ändå. Jag påstår givetvis inte att rökning under graviditet är ofarligt, men förklaringen till ofrivillig barnlöshet är nog lite mer komplex än att alla mammor har rökt under graviditeten...

Ts: Förstår att du ställde in. Ibland orkar man bara inte konfronteras med andra personers graviditeter trots att man unnar dem all glädje i världen.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?