• Nyfiken gul

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

helt ärligt tror jag att du inte mår bättre av att sitta hemma. DET om något kommer att få dig att tänka på graviditeten hela kvällen.  

Bättre istället att gå dit och vara ärlig med att det är så här du känner. Dina andra vänner vet väl om din historia? 

Jag vet inte den gravida kvinnans historia men alla gravida har inte bara hux flux blivit gravida.  Det finns många som blivit gravida med IVF som inte vågat berätta om sin lyckade graviditet för att väninnan i samma sits inte lyckats....    

Att sitta hemma i självömkan får dig inte att må bättre o  du blir inte mer gravid av det. Jag har också kämpat för att få barn och jag vet hur ont det gör när andra lyckas. Men nånstans måste man ändå låta livet gå vidare. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:41:56 följande:
    Skulle önska att jag var ärlig, men jag skäms så att vi inte får till det. 
    varför skämmas?  Du är inte ensam i hela världen om att behöva hjälp och inte ensam om att inte lyckas. 

Här på Fl ser du ju dagligen inlägg om folk i samma sits. Varför skulle ni skämmas över det? 

Det är väl snarare en sån inställning som gör att omgivningen agerar som dom gör.  När folk skäms och inte vågar säga som det är så blir det så här som du berättar om nu.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?