• Mamori

Tidiga tecken autism???

Det är så svårt att säga... Min son fick autismdiagnos vid fyra års ålder och han hade jättemycket ögonkontakt redan som baby och älskar/älskade buslekar. Däremot var han väldigt sen med talet och gick på tå. BVC hävdade dock in i det sista att det inte var något fel på honom så de litar jag inte så mycket på men de kan ändå vara bra att bolla med trots att de gärna vill tro att allt är normalt. Jag tycker ändå att man ska lita mer på sin magkänsla som förälder.

• Mamori
    Alexis4 skrev 2013-12-30 21:15:09 följande:
    Mamori; tack för svar. Har tyvärr också inte de bästa erfarenheter av just Bvc. Har bollat tankar med dem, men gav inte så mycket tyvärr.

Så knepigt när jag och min man också upplever det så olika.

Hur var pekande och kommunikationen med din son som liten? Min lilla har ljud för olika ord och pekar och gestikulerar, så även om det inte finns rena ord än så finns ju en hel del kommunikation.
    Min son pekade inte så mycket som liten, han lärde sig det men det kom igång lite sent och han pekade med hela handen längre än vad som är så vanligt. Han förstod kroppsspråk lika bra som andra barn och typ ljud/djurläten, det var bara språket som var svårt, han hade svårast att sätta ihop ord och lärde sig orden väldigt långsamt.
Svar på tråden Tidiga tecken autism???