• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • MiaIa90

Hej är i samma sits.
    Jag och min sambo har försökt få barn nu i 2,5år men inget har hänt. 
    Kollat mig med ul och fick reda på att jag hade PCO.
    fick ingen hjälp för jag vägde för mycket men hoppas man kan få hjälp nu när man gått ner en hel del. 
    Kolla sambon med inge fel på han.

• Kerstin91

Vad skönt att det är någon mer i min sists.

Jag har gjort de mesta inom uttedningen. Jag fick ett halv år sen reda på att jag hade för hög sköldskörtel. Fick levaxin för det och nu på det sista blodprovet så låg sköldskörtlen normalt. Men det händer fortfarande ingeting. Dom hittar ingeting på som är fel på min sambo.

Man tappar lätt lyckan när man ser hur sina syskon och vänner blir gravida bara så där.. känns i hjärtat.

• MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-30 21:34:59 följande:
    Vad skönt att det är någon mer i min sists.
    Jag har gjort de mesta inom uttedningen. Jag fick ett halv år sen reda på att jag hade för hög sköldskörtel. Fick levaxin för det och nu på det sista blodprovet så låg sköldskörtlen normalt. Men det händer fortfarande ingeting. Dom hittar ingeting på som är fel på min sambo.
    Man tappar lätt lyckan när man ser hur sina syskon och vänner blir gravida bara så där.. känns i hjärtat.
    Jo de är jätte svårt att ha hoppet uppe månad efter månad men de kommer våran tur att få + måste tro på det. 
    Men hoppas de går lättare nu när de är bättre värden på skölskörteln. 
    Den kan ju ställa till en del för en. 
  • Kerstin91

Jag hoppas att sköldskörtlen är återställd nu. Längtar efter att få ett +. Har du fått missfall någon gång?

• MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-30 23:38:40 följande:
    Jag hoppas att sköldskörtlen är återställd nu. Längtar efter att få ett +. Har du fått missfall någon gång?
    Har fått två tidiga mf av mitt ex var en idiot som var elak i mot mig. 
    Dd?
    Hoppas på att 2014 är vårat år:).
  • Pommac

Hej! Jag och min man har kämpat sedan maj 2012. Vi håller fortfarande på med vår utredning. Men mannen hade slöa spermier vid första testet. Han ska snart få göra ett nytt test. Jag hade ett för högt värde av prolaktin och fick ta ett nytt blodprov och det visade också högt. Nu väntar jag på att få en kallelse till röntgen då jag kanske har en godartad tumör bredvid hypofysen i hjärnan. Men det är inte säkert att det är så. I alla fall så hoppas jag att jag får medicin snart så vi kan blir gravida (på förhoppningsvis egen hand). Annars ska vi göra ivf (när jag gått ner 12 kg till) Att mannen hade slöa spermier skulle dock inte hindra en graviditet så det känns ju Bra. :) funderar ni på ivf?

• Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2013-12-30 23:42:22 följande:
    Har fått två tidiga mf av mitt ex var en idiot som var elak i mot mig. 

Dd?

Hoppas på att 2014 är vårat år:).

Fyyy! :( tur du inte är tillsammans med honom mera. Jag (tror) att jag har fått missfall en gång. Jag gick över en vecka och fick ett +. Men de blev inget av de.. :(

Ja, 2014 är vårat år! :)
  • Kerstin91
    Pommac skrev 2013-12-30 23:57:23 följande:
    Hej! Jag och min man har kämpat sedan maj 2012. Vi håller fortfarande på med vår utredning. Men mannen hade slöa spermier vid första testet. Han ska snart få göra ett nytt test. Jag hade ett för högt värde av prolaktin och fick ta ett nytt blodprov och det visade också högt. Nu väntar jag på att få en kallelse till röntgen då jag kanske har en godartad tumör bredvid hypofysen i hjärnan. Men det är inte säkert att det är så. I alla fall så hoppas jag att jag får medicin snart så vi kan blir gravida (på förhoppningsvis egen hand). Annars ska vi göra ivf (när jag gått ner 12 kg till) Att mannen hade slöa spermier skulle dock inte hindra en graviditet så det känns ju Bra. :) funderar ni på ivf?

Hej! :)

Jag hoppas du får en tid till röntgen så fort som möjligt. Hur gamla är du och din man? :) vilka undersökningar har du gjort i utredningen?

Jag gör vad som helst för att få barn så är ivf en möjlighet till barn så gör jag de utan tvekan.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 00:45:56 följande:

Fyyy! :( tur du inte är tillsammans med honom mera. Jag (tror) att jag har fått missfall en gång. Jag gick över en vecka och fick ett +. Men de blev inget av de.. :(
    Ja, 2014 är vårat år! :)
    Jo de är jätte tur var ihop med han när jag var 15år nu är jag 23år.
    Och är ihop med värdens snällaste goaste kille:).
    Fy vad tråkigt ett jätte tidigt mf då:(.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2013-12-31 11:29:54 följande:
    Jo de är jätte tur var ihop med han när jag var 15år nu är jag 23år.

Och är ihop med värdens snällaste goaste kille:).

Fy vad tråkigt ett jätte tidigt mf då:(.

va kul, vi är nästan jämn gamla. Jag är 22. :)

Ja, riktigt jobbigt men ändå lättad för det betydde att jag kan bli gravid. Men tyvärr har jag inte blivit gravid sen dess... :(
Svar på tråden längtar efter ett +