Inlägg från: Anonym (sockerberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sockerberoende)

snacks till en lchf-are

Jag är sockerberoende och ska nu börja med lchf igen. Jag åt lchf under ett halvår förut och trodde min dumma nöt att jag var "botad" så jag började äta som vanligt igen och nu har jag åkt dit IGEN. Så nu ska jag börja med lchf och fortsätta med det förhoppningsvis i hela mitt liv. Jag har förberett mig bra vad det gäller mat, däremot vet jag att kvällarna kommer att bli en riktig kamp de första månaderna.

Så nu skulle jag behöva ha hjälp med bra kvällssnacks, helst sådant som man kan köpa in i stora mängder som inte blir dåligt efter bara några dagar, och helst sånt som inte ligger i frysen. Snälla nån som vill hjälpa?

• Svar på tråden snacks till en lchf-are

Ja Grok åt jag mycket förra gången, så mycket så att jag föråt mig.

Nötter kan jag äta, ibland.

Avocado äter jag mycket men de måste man ju äta när de är mogen, vill ha mer tips på sånt som tex nötter som man kan ha liggandes länge.

Tack för tips :)

Anonym skrev 2013-12-28 16:39:04 följande:
    Du kan göra egna ostchips genom att riva ost, lägga i små högar på bakplåtspapper och köra i ugnen tills osten bubblar.

Däremot undrar jag om du verkligen ska äta en massa snacks, det är väl bättre att äta ordentligt med mat så att du håller dig mätt? När suget på kvällen kommer finns det andra knep att ta till än att fortsätta ett mindre bra ätbeteende, även om du planerar att göra det med bättre alternativ. Drick ett glas vatten, borsta tänderna, gå ut på en promenad...
    Självklart är det inget jag kommer att göra länge. Men eftersom jag varit med om det förut så vet jag vilket helvete det är första tiden. Är man så sugen på chips att man skulle kunna köra tre mil till närmsta mack för att köpa dem så hjälper en promenad föga.

Ostchips är ok, men de ska göras också och då har jag redan gett upp. Babybell däremot kommer jag att köpa på mig ett gäng.
    frappa skrev 2013-12-28 16:44:30 följande:

Salami, lufttorkad skinka eller någon annan liknande produkt, som man friterar i olja tills knaprigt.

Eller någon god ost typ parmesan, som man kör i ugnen tills de har lite lätt färg och smält ut till ett chips.

Salamin kan ha lite socker i sig, men det blir så små mängder.

Så det ska nog inte fucka up din lchf.

Ja, salami ska jag köpa. Och såna där små ölkorvar :)
    Anonym skrev 2013-12-28 17:59:36 följande:
    Då är jag med på hur du menar

Olika sorters ost tycker jag är bra, även torkat kött om du vill ha något som är ännu mer hållbart.
    Just det, torkat kött! Ska genast skriva upp på listan
Svar på tråden snacks till en lchf-are