Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

symtom alkoholberoende??

Han dricker en starköl till maten när ni går på restaurang och vill dela en flaska vin på helgen samt ta en folköl eller en starköl i tillägg? Och nu vill du veta vad du ska hålla koll på? 

Jag ser inget konstigt alls i den konsumtion du beskriver här. Eller går ni på restaurang alla dagar i veckan och flera gånger per dag?

• Påven Johanna
    Anonym (Ariadne9) skrev 2013-12-26 10:11:44 följande:
    nej det gör vi inte men varje gång (helg) vi ses
    varför måste man dricka något med alkohol i hela tiden?
    Jag vet inte jag bara undrar om det är så att det är normalt att man vill ha alkohol varoch varannan gång man äter ute eller sitter hemma och myser. Jag har ingen sån erfarenhet från mitt tidigare liv och undrar bara.
    Finns inget som säger att man måste det. Precis som det inte finns något som säger att man måste ha en alkoholkonsumtion som som ser ut som din. Jag tycker att det är väldigt mycket godare att dricka vin eller öl till mat än jag tycker det är att dricka mineralvatten. 

Du har aldrig sett mannen berusad, han är - vad jag förstår - inte otrevlig eller på annat sätt obehaglig mot dig. Eller? Vad har du med hans val av dryck att göra? Pressar han dig att sluta dricka vatten? 

Jag skulle bli jäkligt irriterad om något tog sig för att "hålla koll" på mig, en vuxen människa. Men din man kanske tycker att det är gulligt med lite övervakning?
  • Påven Johanna
    Anonym (Ariadne9) skrev 2013-12-26 11:01:04 följande:
    Oj vilken trevlig ton du har (ironi) 
    Om du läser igen ser du att jag inte SETT honom berusad men han har RINGT på fyllan och då kunde han knappt prata. För mig är det ett tecken på problem och min fråga var om det kan finnas fler tecken jag kan hålla utkik efter, inget annat
    En (1) gång? Hur kan det öht vara ett problem?
Svar på tråden symtom alkoholberoende??