Är det konstigt att jag inte blir gravid?
Jag förstår inte varför alla är så fellärda
Övervikten i sig gör inte att det är svårare att få barn. Övervikt kan rubba din ägglossning osv och DET i sådana fall kan göra att du har svårare att bli gravid. Sedan KAN graviditet och övervikt innebära en förhöjd risk för missfall, för tidig förlossning, svårt att få ordentliga krystvärkar baha bahaa.
Att övervikt påverkar ens chanser att bli gravid är bara BS utan det är somsagt omkringliggande orsaker. Snarare så vill läkare m.fl att man ska nå en "hälsosammare" vikt innan man blir gravid.
Jag vill tipsa dig TS om att säkerhetsställa när du har ÄL genom att köpa ÄL-stickor och sedan börja tempa för att verkligen få svar på om du haft äl. Stickorna är inte 100% nämligen. Om det är att du inte ägglossar ordetligt finns preparat att få. Det behöver ju inte vara en kvinnlig faktor utan kan likväl vara din sambo.
Jag hade BMI 39 när jag fick mitt första barn på första försöket. Visserligen gymmade jag ganska aktivt, hade lagt ned rökning och levde ett aktivt socialt liv. Därför tror jag det gick vägen för mig...och du, hade bara sex 2ggr den månaden :p
Haka inte upp dig på vikten, finns det annat du kan påverka? Kaffe, cigg, rör du dig för övrigt? Din partner likaså?