• Tinzu

Är det konstigt att jag inte blir gravid?

Sök hjälp, det är så mycket som kan spela in, visst övervikten kan vara en av dom, och speciellt att ni har sex 1-2 ggr i veckan, det rekommenderas ju varannan dag speciellt innan ägglossning.

Men det finns såååå mycket mer som kan strula, det visste inte vi om när vi började när vi var 20 och 21, nu 6 år senare så väntar vi äntligen vårat första barn. Så det är värt att kolla upp så ni kommer igång med utredning så tidigt som möjligt även fast du är överviktig så borde det kunna tas blodprover och kolla allt sånt för att kunna utesluta annat

• Tinzu

Jag måste få förklara mitt inlägg med att söka hjälp, TS har försökt i över 1 år och har man inte blivit gravid inom ett år så ska man ju söka hjälp. En underliggande orsak till övervikt kan vara problem med sköldkörteln, nu vet jag inte TS bakgrund till sin övervikt, hon kanske har försökt gå ner i vikt utan att ha lyckats? Därför tycker jag att det skulle vara bra att påbörja en utredning, kommer dom fram till att det inte finns några förhinder förrutom övervikt så vet hon ju det, då kan hon ju satsa på det.

Svar på tråden Är det konstigt att jag inte blir gravid?