Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Är det konstigt att jag inte blir gravid?

Nja,inte helt konstigt kanske. Övervikt kan påverka,speciellt om du också har oregelbunden mens och/eller långa menscykler. Dessutom bör man kanske ha lite mer sex under äl-veckan än 1 gång. 2 kan räcka om man precis vet när äl infaller,men en gång och det råkar vara fem dar före äl...nja,det kan vara för lite. Dessutom kan det ju lika gärna bero på din sambo-infertilitet beror lika ofta på mannen som kvinnan.

Om ni får söka hjälp redan nu så gör det tycker jag. Privat kan ni alltid gå. Däremot kan det hända att du är för ung för IVF,men där är ni ju inte än så börja med att ringa och rådfråga.

Att jämföra med andra är värdelöst-jag känner t.e.x ingen som inte fått barn (2 t.o.m) som börjat efter 40 och jag var yngr eän så och det gick aldrig.

• Jag är bara jag
    Anonym (J) skrev 2013-12-24 19:53:21 följande:
    Fast jag håller med TS. Jag är också överviktig, har regelbunden mens och ägglossning (har gjort utredning så jag VET det) men blir ändå inte gravid. Det finns dem som är mer överviktiga än mig som blir gravida. Däremot kan övervikt göra, precis som "Jag är bara jag" skriver, att mensen och äl blir oregelbundna. 

TS, ni borde köra ägglossningsstickor eller ha sex minst varannan dag. Ni har ju också rätt till utredning. De flesta kommuner har iaf 1 års gräns. 
    Jag har haft äl varenda jävla månad sen vi började försöka-06,ALLA runt mig-vissa rena idioterna-har fått barn ,även många som är äldre,vissa 3 sen vi började,men det ger ju inget att jämföra! Vissa väger 190,kedjeröker och knullar en gång och får barn,andra har "inga" fel alls och får aldrig barn. Så är det bara liksom. Lyckas man inte inom 1,5 år är nåt fel,men alla fel är inte lika allvarliga utan vissa avhjälps med IVF.

F.ö är det landstinget och inte kommunen som gör utredningar. Och vissa landsting som t.e.x vårt har tvåårsgräns.
Svar på tråden Är det konstigt att jag inte blir gravid?