• Anonym (TS)

Är det konstigt att jag inte blir gravid?

Jag är 22, min sambo ett par år äldre. Vi har kört oskyddat i över ett år nu utan ett enda positivt graviditetstest. Nu börjar jag få lite panik och tycker det känns hemskt. Inbillar mig att jag inte kan bli gravid alls. Eftersom jag är så ung känns det konstigt och inte helt normalt att det inte tar sig. Funderar på om vi ska söka hjälp eller försöka ett litet tag till själva.

Har sex 1-2 ggr/veckan
    Jag har 30 kg övervikt

De två är de enda anledningarna jag kan komma på. Men ändå finns det de som är mer överviktiga och har sex en enda gång och blir gravida direkt.

• Svar på tråden Är det konstigt att jag inte blir gravid?
  • Anonym (TS)

Mitt landsting har 1 år. Men eftersom jag är rätt ung, och det säkert finns de som vill och behöver mer hjälp än mig så funderar jag på att vänta med att söka ändå. IVF har ju BMI 30 gräns, och jag har 20 kg dit.

Det känns lite bättre nu i alla fall, att vi nog har för lite sex. Får ha mer helt enkelt och fortsätta kämpa bort kilona - så KANSKE det vill sig. Annars blir det väl IVF när jag lyckats gå ner.

• Anonym (TS)

Men kan dom hjälpa oss då? Trots övervikten. Jag förväntar mig bara att de ska säga att jag måste gå ner i vikt.

• Anonym (TS)

Sambon är i fin form. Nja, rör mig väldigt lite. Har ett rätt aktivt jobb så just då rör man sig en del. Jag har riktiga ägglossningnflytnitningar och känner ägglossning så det känns konstigt om jag inte skulle ha...

• Anonym (TS)

Jag kämpar faktiskt hårt med att gå ned, men det är tufft att bryta vanor. .. Jag kommer inte söka hjälp förarens jag gått ner så mycket jag känner att jag behöver. Vi tänkte ta en paus i att försöka och ägna mig mer åt vikten. Det blir nog mindre stressigt.

Svar på tråden Är det konstigt att jag inte blir gravid?