Moderator skrev 2013-12-25 11:14:44 följande:
Supportmail hanteras och besvaras av huvudmoderatorerna. Vi vanliga moderatorer har varken tillgång till den eller till de tekniska verktyg som behövs för att kunna svara på de flesta frågor om specifika ärenden. Om du inte får svar från supporten kan jag bara utgå från att något blivit fel i mailhanteringen och hänvisa till nytt försök eller att du privat kontaktar forumvärden eller redaktionen. Är det så att supportmailen inte fungerar går det förstås bra att kontakta någon av oss vanliga moderatorer så att vi kan hjälpa till att förmedla frågan till teknik eller påkalla huvudmoderatorernas uppmärksamhet.
Men varken huvudmoderatorer eller redaktion hinner röra sig så mycket i forumet, så startar du trådar om sådana här frågor når du ändå inte automatiskt rätt instans. Och gäller de svar du vill ha ett enskilt ärende kan som sagt ingen svara direkt i forumet ändå.
För att nå "rätt" instans så behöver man uppenbarligen skapa sin egna väg för man får inget svar över huvudtaget om man enbart frågar varför ens användarkonto har blivit bortplockat till supporten.
Senast jag mailade till
support@familjeliv.se och undrade varför de inte kan ge ett rakt svar på vad man har gjort för fel så fick jag enbart mitt IP bannlyst som svar.
Uppenbarligen har vi då ett problem eftersom jag ändå har möjligheten att skriva detta inlägg och jag är heller inte känd för att hålla tyst. Kom inte nu med något svepskäl om att ett privat forum har sina egna regler mm för yttrandefriheten gäller både offentligt som privat. Ge mig istället råd om hur man kan nå fram till de personer som egentligen styr i slutändan och som har möjlighet att öppna upp för en konstruktiv dialog istället för en destruktiv monolog?
Vem har felat mest i slutändan: Den som enbart ger samma svar eller den som ställer samma fråga med 100 olika olika formuleringar?