• JhonBlund

Jag håller inte med er moderatorer

Jag tycker INTE denna tråd gick överstyr. Snarare tryckte den enbart på en öm punkt som ni borde tänka på snarare än låsa....

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m71876826.html

A little less conversation, a little more action please
  • Svar på tråden Jag håller inte med er moderatorer
  • Arbetsvegan

Jag förstår faktiskt inte problemet. Det har varit samma diskussioner så länge som FL existerat och det har inte blivit någon närmare ändring under alla dessa år. Om man inte accepterar villkoren drar man ju vidare till ett annat, bättre forum, det är ju självklart!

Trots att jag är aktiv på 10-15 olika forum är det ingen som accepterar att man öppet trotsar och undergräver moderatorernas auktoritet, inte ens flashback tillåter det, de som annars tillåter det mesta.

Vet du spontant vilket forum som skulle tillåta liknande diskussioner?

• JhonBlund
    Arbetsvegan skrev 2013-12-24 01:43:11 följande:
    Jag förstår faktiskt inte problemet. Det har varit samma diskussioner så länge som FL existerat och det har inte blivit någon närmare ändring under alla dessa år. Om man inte accepterar villkoren drar man ju vidare till ett annat, bättre forum, det är ju självklart!

Trots att jag är aktiv på 10-15 olika forum är det ingen som accepterar att man öppet trotsar och undergräver moderatorernas auktoritet, inte ens flashback tillåter det, de som annars tillåter det mesta.

Vet du spontant vilket forum som skulle tillåta liknande diskussioner?
    Tycker du att det är ok att forums regler går före yttrandrefrihet? Tycker du att det är ok att enbart tycka att det är bara att gå vidare till ett annat forum?

Då kan du lika gärna flytta till ett annat land med bättre villkor än de vi kämpar för!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    JhonBlund skrev 2013-12-24 01:51:04 följande:
    Tycker du att det är ok att forums regler går före yttrandrefrihet? Tycker du att det är ok att enbart tycka att det är bara att gå vidare till ett annat forum?

Då kan du lika gärna flytta till ett annat land med bättre villkor än de vi kämpar för!
    Yttrandefrihet har inget med ett privatägt forum att göra.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Arbetsvegan

Varför i allsin dar tror du att det råder yttrandefrihet på FL? Så vitt jag vet är familjeliv ingen statlig myndighet men jag kan ha fel där. 

FL är som vilken annan produkt som helst du konsumerar. Är man inte nöjd och inget händer trots åratal av klagomål är det rätt självklart att man byter leverantör, eller hur?

• JhonBlund
    Arbetsvegan skrev 2013-12-24 02:00:19 följande:
    Varför i allsin dar tror du att det råder yttrandefrihet på FL? Så vitt jag vet är familjeliv ingen statlig myndighet men jag kan ha fel där. 

FL är som vilken annan produkt som helst du konsumerar. Är man inte nöjd och inget händer trots åratal av klagomål är det rätt självklart att man byter leverantör, eller hur?

Du poängterar enbart min erfarenhet av livet. Du ställs inför två val, acceptera eller gå emot...

MIt val handlar mer om ett löfte än om att vara framtidens "idiot"!
  • JhonBlund

Du är full och bör istället lyssna på en sk
    ">tripp to heaven

I stället för att ge dig in i diskussion du aldrig kommer behärska...

• Santa in       disguise
    JhonBlund skrev 2013-12-24 03:26:22 följande:
    Du är full och bör istället lyssna på en sk
    ">tripp to heaven

I stället för att ge dig in i diskussion du aldrig kommer behärska...
    hmm nja, gillar faktiskt ångestfylld skit, va inte riktigt imponerad av den tvåackords-låten du postade. Full e jag, även hobbymusiker.

Tycker Thåstöm gör ett bättre verk av dessa två ackord .......

MOLL

(Cm G ifall du spelar)
  • JhonBlund
    Santa in disguise skrev 2013-12-24 03:43:22 följande:
    hmm nja, gillar faktiskt ångestfylld skit, va inte riktigt imponerad av den tvåackords-låten du postade. Full e jag, även hobbymusiker.

Tycker Thåstöm gör ett bättre verk av dessa två ackord .......

MOLL

" rel="nofollow" target="_blank">

(Cm G ifall du spelar)
    Lira en
    ">badbreaker av västerlänsk kultur
    eller håll dig till curryns missär i farstun...
  • JhonBlund

Och bara så ni vet, så är alla era aktiviteter bevarade i säkert förvar. Om ni nu får för för er att ogilla min musik...

• Santa in       disguise
    JhonBlund skrev 2013-12-24 03:54:27 följande:
    Lira en
    ">badbreaker av västerlänsk kultur
    eller håll dig till curryns missär i farstun...
    Förbannat bra faktiskt, den skiten lär min bror älska. (och jag)

Kontrar med lite favvisar  of mine ....

• JhonBlund
    Santa in disguise skrev 2013-12-24 04:04:30 följande:
    Förbannat bra faktiskt, den skiten lär min bror älska. (och jag)

Kontrar med lite favvisar  of mine ....

Shit den första diggern var fan åt min egen grav :P

Den andra är den bästa soad låten åt mitt ex..
  • JhonBlund

God jul era grave diggers..

">

• Moolie

Eller helt enkelt byta forum! :)
  • Moderator

Generellt stänger vi eller tar bort trådar och inlägg som specifikt handlar om enskilda ärenden. Det beror bl a på att moderatorerna inte får kommentera sådan offentligt och att det blir en oerhört skev diskussion när bara den ena sidan av vad som hänt kommer fram. Jag tror inte att någon av de som faktiskt bryter mot forumreglerna skulle uppskatta att deras smutsiga byk vädras offentligt. Även trådar som rent generellt diskuterar moderering brukar tyvärr spåra ur på grund av att vissa individer inte kan låta bli att dra upp enskilda ärenden eller att rikta sina kommentarer direkt mot de privatpersoner som sitter bakom moderatornicken.

Har man synpunkter på enskilda ärenden vänder man sig i första hand till huvudmoderatorerna via support@familjeliv.se. Har man synpunkter på hur modereringen sköts generellt eller på en specifik moderators agerande går det bra att kontakta Forumvärden eller redaktionen.

Familjeliv omfattas inte av någon lagstadgad yttrandefrihet. Det står ägarna fritt att genom sina regler välja vilken typ av inlägg som inte anses önskvärda i forumet. Exempel på detta är t. ex porr och kränkande påhopp på andra medlemmar.

God jul på er!

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • JhonBlund
    Moderator skrev 2013-12-24 09:47:46 följande:
    Generellt stänger vi eller tar bort trådar och inlägg som specifikt handlar om enskilda ärenden. Det beror bl a på att moderatorerna inte får kommentera sådan offentligt och att det blir en oerhört skev diskussion när bara den ena sidan av vad som hänt kommer fram. Jag tror inte att någon av de som faktiskt bryter mot forumreglerna skulle uppskatta att deras smutsiga byk vädras offentligt. Även trådar som rent generellt diskuterar moderering brukar tyvärr spåra ur på grund av att vissa individer inte kan låta bli att dra upp enskilda ärenden eller att rikta sina kommentarer direkt mot de privatpersoner som sitter bakom moderatornicken.

Har man synpunkter på enskilda ärenden vänder man sig i första hand till huvudmoderatorerna via support@familjeliv.se. Har man synpunkter på hur modereringen sköts generellt eller på en specifik moderators agerande går det bra att kontakta Forumvärden eller redaktionen.

Familjeliv omfattas inte av någon lagstadgad yttrandefrihet. Det står ägarna fritt att genom sina regler välja vilken typ av inlägg som inte anses önskvärda i forumet. Exempel på detta är t. ex porr och kränkande påhopp på andra medlemmar.

God jul på er!
    Men ni kan väl börja svara på mailen man skickar till er istället för att man enbart får kalla handen utan svar och till slut ledsnar och börjar diskutera ämnet i själva forumet istället.

Visst är det tråkigt när en diskussion spårar ur men det är än värre när man enbart bli dömd utan rättegång. Att tråden ens skapades beror på de val ni har gjort tidigare inte på användarens plötsliga infall att smutskasta er.

Jag vill inte ha med er att göra men om ni tystar utan orsak så ger jag mig inte innan jag fått ett svar...Det är inte bara jag som börjar undra.
  • Moderator
    JhonBlund skrev 2013-12-24 21:32:50 följande:
    Men ni kan väl börja svara på mailen man skickar till er istället för att man enbart får kalla handen utan svar och till slut ledsnar och börjar diskutera ämnet i själva forumet istället.

Visst är det tråkigt när en diskussion spårar ur men det är än värre när man enbart bli dömd utan rättegång. Att tråden ens skapades beror på de val ni har gjort tidigare inte på användarens plötsliga infall att smutskasta er.

Jag vill inte ha med er att göra men om ni tystar utan orsak så ger jag mig inte innan jag fått ett svar...Det är inte bara jag som börjar undra.
    Supportmail hanteras och besvaras av huvudmoderatorerna. Vi vanliga moderatorer har varken tillgång till den eller till de tekniska verktyg som behövs för att kunna svara på de flesta frågor om specifika ärenden. Om du inte får svar från supporten kan jag bara utgå från att något blivit fel i mailhanteringen och hänvisa till nytt försök eller att du privat kontaktar forumvärden eller redaktionen. Är det så att supportmailen inte fungerar går det förstås bra att kontakta någon av oss vanliga moderatorer så att vi kan hjälpa till att förmedla frågan till teknik eller påkalla huvudmoderatorernas uppmärksamhet.

Men varken huvudmoderatorer eller redaktion hinner röra sig så mycket i forumet, så startar du trådar om sådana här frågor når du ändå inte automatiskt rätt instans. Och gäller de svar du vill ha ett enskilt ärende kan som sagt ingen svara direkt i forumet ändå.
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • JhonBlund
    Moderator skrev 2013-12-25 11:14:44 följande:
    Supportmail hanteras och besvaras av huvudmoderatorerna. Vi vanliga moderatorer har varken tillgång till den eller till de tekniska verktyg som behövs för att kunna svara på de flesta frågor om specifika ärenden. Om du inte får svar från supporten kan jag bara utgå från att något blivit fel i mailhanteringen och hänvisa till nytt försök eller att du privat kontaktar forumvärden eller redaktionen. Är det så att supportmailen inte fungerar går det förstås bra att kontakta någon av oss vanliga moderatorer så att vi kan hjälpa till att förmedla frågan till teknik eller påkalla huvudmoderatorernas uppmärksamhet.

Men varken huvudmoderatorer eller redaktion hinner röra sig så mycket i forumet, så startar du trådar om sådana här frågor når du ändå inte automatiskt rätt instans. Och gäller de svar du vill ha ett enskilt ärende kan som sagt ingen svara direkt i forumet ändå.
    För att nå "rätt" instans så behöver man uppenbarligen skapa sin egna väg för man får inget svar över huvudtaget om man enbart frågar varför ens användarkonto har blivit bortplockat till supporten.

Senast jag mailade till support@familjeliv.se och undrade varför de inte kan ge ett rakt svar på vad man har gjort för fel så fick jag enbart mitt IP bannlyst som svar.

Uppenbarligen har vi då ett problem eftersom jag ändå har möjligheten att skriva detta inlägg och jag är heller inte känd för att hålla tyst. Kom inte nu med något svepskäl om att ett privat forum har sina egna regler mm för yttrandefriheten gäller både offentligt som privat. Ge mig istället råd om hur man kan nå fram till de personer som egentligen styr i slutändan och som har möjlighet att öppna upp för en konstruktiv dialog istället för en destruktiv monolog?

Vem har felat mest i slutändan: Den som enbart ger samma svar eller den som ställer samma fråga med 100 olika olika formuleringar?
  • CFly
    Moderator skrev 2013-12-25 11:14:44 följande:

Jag kan också skriva under på att supporten svarar bara på de mail de själva väljer. 

Har fått svar från supporten på andra ärenden men så fort jag ifrågasatte det lilla minsta eller ville ha ett skäl till varför ett visst inlägg togs bort eller så hade jag en fråga angående modereringen. Då blev det tyst, tyst så tyst så. T.om. forumvärden lovade att återkomma med ett svar på en av mina frågor som hon aldrig återkom om. 

Så det ligger en hund begraven här. Man vill helt enkelt inte ge argument eller ens höra på någon kritik. Man behandlar det med locket på och ignorera. 
Svar på tråden Jag håller inte med er moderatorer