• Min lycka

Köra på eller backa?

Usch vad ledsen jag blev när jag läste att hon skrek o grät sig till söms.
    Vad är det för mening att göra så mot henne? Stackarn.

• Min lycka
    Flickan och kråkan skrev 2013-12-21 21:44:34 följande:
    Men alltså, som jag förstår det är det en kärleksfull och närvarande pappa. Så hemskt kan det väl ändå inte vara att somna i pappas famn för en 2,5-åring, även om mamma är den som önskas mest?

Jo det tycker jag. Behöver man sin ena förälder mer just då, så tycker jag man ska ge barnet det.
    Jag är separerad sen sonen var runt året o när han började sova hos sin pappa då han var straxt över 2 år,så tvekade jag aldrig att åka dit om sonen frågade efter mig.
    Hans pappa gjorde likadant.
    Om behovet o tillgången finns,,,varför ska man då inte ge barnet det?

Fruktansvärt att överge barnet på det sättet.

• Min lycka
    Flickan och kråkan skrev 2013-12-21 22:01:20 följande:
    Men det är ju en himmelsvid skillnad när mamma/pappa faktiskt är frånvarande och barnet dessutom har hela separationsbiten att bearbeta. Man kan ha mer än ett barn med behov . Mina barn är aldrig någonsin övergivna med sin pappa. Känns som ett rätt förfärligt sätt att resonera i min värld.
    O i min värld är det ett förfärligt sätt att tänka o göra på när man överger barnet fast man sitter i rummet bredvid.
    Att barnet ska tvingas skrika o gråta efter sin förälder o sen somna ledsen.

Även om det är så att man måste amma det andra barnet samtidigt som det äldre ska nattas så finns det ju lösningar.
    Varför inte använda flaska till just det tillfället?
  • Min lycka
    Mellanmjölkens land skrev 2013-12-21 22:03:38 följande:
    Men ikväll var jag upptagen med bebisen som oxå har behov. Att låta bebisen skrika av hunger för att jag ska lägga storasyster känns inte som ett fungerande alternativ
    Jag har inte skrivit att det lilla barnet inte ska få mat när det behöver. Varför inte pumpa ut o ge flaskan vid såna tillfällen?
    Tycker inte något barn ska bli undanskuffad för att det har syskon.
Svar på tråden Köra på eller backa?