Inlägg från: mia maria |Visa alla inlägg
  • mia maria

Sommarsemester i Sverige, tips?

Ramsviks camping vid Hunnebostrand/Smögen!

www.ramsvik.nu

Kommentarer överflödiga - jag bara älskar det!!  

• mia maria
    kgv skrev 2014-01-03 23:39:32 följande:

Jag har spenderat  en sommarvecka i fjällen hela min uppväxt. Sen en paus på 10 år. Nu är vi igång igen när nya generationen är här.

Förutom att gå på fjället (finns en jättebra led där man kan ta med barnvagn) finns massor att göra. Bada, bikepark, Lindvallens fäbod, Trollskogen i Hundfjället, Experium osv. Sälen är mitt sommarparadis  www.skistar.com/sv/Salen/Om-Salen/Sommar/

Ååh vad roligt med någon mer som rekommenderar Sälen om sommaren - vi har varit dit en sommar för två år sedan o bara måste åka dit i sommar igen (vi är även där varje vinter)!! 

TS; här är ett inlägg i min blogg med bilder från Sälen på sommaren: http://ensammamammansvarld.blogg.se/2012/july/salen-sommar-2012.html
  • mia maria
    Erfdgt skrev 2014-01-13 08:36:02 följande:
    Jag tänker bara en sak om fjällen, om man inte kan vandra, vad finns det då för aktiviteter? Vi kommer ha en bebis på ca 3 månader samt en flicka på 7år. Vår äldsta dotter har nämligen ett hjärtfel och hennes ork är långt ifrån andra barns. Hon har delvis rullstol och det är inget terrängfordon direkt :P
    Om du kollar på länken som någon ovan skrev så ser du vad det finns för några aktiviteter i Sälen som exempel.
    I Trollskogen i Hundfjället kan man absolut gå både med barnvagn samt även om man har begränsad ork - om du kollar mitt blogginlägg på de olika träskulpturerna så ligger de alldeles i början av Trollskogen så man behöver absolut inte gå hela (ca 1,3 km) för att se troll De har även en våffelstuga där man kan köpa glass sommartid - jättemysigt!

Idre har ju haft kampanj förra året för deras destination om sommaren - där har jag dock aldrig varit så jag vet inte riktigt vad de har för aktiviteter.

Någon rekommenderade dessutom Bohuslän o då säger jag återigen Ramsviks camping! www.ramsvik.nu
Svar på tråden Sommarsemester i Sverige, tips?