Sommarsemester i Sverige, tips?
Lindvallen i Sälenfjällen har satsat väldigt mycket på barnfamiljer på sommaren sista åren och det blir mer och mer för varje år. Vi åker alltid en vecka på sommaren.
Lindvallen i Sälenfjällen har satsat väldigt mycket på barnfamiljer på sommaren sista åren och det blir mer och mer för varje år. Vi åker alltid en vecka på sommaren.
Jag har spenderat en sommarvecka i fjällen hela min uppväxt. Sen en paus på 10 år. Nu är vi igång igen när nya generationen är här.
Förutom att gå på fjället (finns en jättebra led där man kan ta med barnvagn) finns massor att göra. Bada, bikepark, Lindvallens fäbod, Trollskogen i Hundfjället, Experium osv. Sälen är mitt sommarparadis http://www.skistar.com/sv/Salen/Om-Salen/Sommar/
Rullstolen kan ni ta på leden som går från Högfjällshotellet till Östfjällsstugan. Den är asfalterad 2 km och sen är det grus 2 km. Funkar jättebra med en citybarnvagn som vi har.
Man kan ta liften upp till toppen av Lindvallen och fika. Eller bara åka upp för att det är roligt
Lindvallens fäbod har många fina djur att titta på, även möjligt att fika/äta där.