• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

KUB görs vecka 11-13 och är till för att beräkna risken för kromosomavvikelse hos fostret (de som är över 35) erbjuds det i Uppsala och många andra landsting, i vissa landsting erbjuds det till alla. KUB är dels ultraljud och dels ska man ha lämnat blodprov någon vecka innan. RUL görs vecka 18-20 och erbjuds till alla och är dels till för att beräkna förlossningsdatum och dels kollar de efter diverse missbildningar.

• Pemberly

Jag har haft lite ont då och då men det hade jag när jag väntade sonen också. Jag har inte kunnat ha mina vanliga byxor nu de senaste veckorna.

• Pemberly

Jag kände tydligt fosterrörelser i förra veckan (är i v 16+2 idag) och det var jättehärligt. Det är mycket tidigare än vad jag kände med sonen men det beror nog på att jag känner igen rörelserna nu och kunde identifiera vad det var. 2 april är det dags för rutinultraljud så det är drygt två veckor kvar

• Pemberly

Oroa dig inte londonivf. Det är så olika för olika personer och olika graviditeter hur tidigt man kan känna rörelser.

• Pemberly

Nej jag har inte haft så länge som ett dygn i sträck. Jag tycker du ska ringa gynakuten och fråga om du är orolig

• Pemberly

Jag blev rejält oroad nu ikväll. Jag fick onda sammandragningar som inte gav med sig trots vila. Efter en dryg timme ringde jag gynakuten och fick komma in och hade tur och fick träffa läkare på en gång. Livmodertappen var som tur var inte påverkad och bebisen verkade må bra så det var en lättnad. Läkaren trodde att jag kanske har urinvägsinfektion så imorgon bitti ska jag lämna urinprov hos barnmorskan och be dem kolla det.

• Pemberly

Jag lämnade urinprov hos min barnmorska som skickades på odling och det var bakterier i så nu har jag fått antibiotika. Jag har haft en del sammandragningar hela veckan även om det inte varit så mycket de senaste dagarna så jag hoppas att de slutar nu snart när antibiotikan hunnit få effekt.

På onsdag är det dags för rul, det ska bli spännande

• Pemberly
    nonnitott skrev 2014-03-31 16:31:52 följande:
    I fredags var vi på rul, åhh va härligt det var!! Allt såg bra ut, underbart att höra :)

Härligt att allt såg bra ut!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013