• Trollet79

gravida efter ivf i december 2013

Skönt att du mår lite bättre Sirian!

Vi har också kikat lite på vagnar... Känns som en djungel och ännu mer med en vagn för två! :)

Skönt att ha inskrivningen gjord Nonnitott!

Vi fick tid för RUL idag! Det blir den 11/4, känns som låång tid kvar... Men passerar en milstolpe idag iallafall! Sista dagen på v. 12! :)

Hoppas att det har gått bra för dig idag på KUB Pemberly!

• Trollet79

Åh, Snobben! Vad underbart att höra! Stort grattis och hoppas verkligen att det går vägen denna gång!! :) Vi var på första VUL i v. 9 men det berodde på att vi inte kunde i v. 8 som de först föreslog.

Pemberly, vad härligt med fint resultat på KUB och att få se bebisen! Två veckor sedan vi var på senaste kollen och 6 veckor till RUL! Känns lite jobbigt att inte veta säkert att allt är bra...

• Trollet79

Idag var vi på MVC och fick lyssna på hjärtljud! :) Hon varnade innan om att det inte är säkert att det går att höra såpass tidigt och att jag inte skulle bli orolig om hon inte hittade något, men efter en stunds letande så fick vi höra tydliga hjärtslag!Hjärta Hon kunde hitta på två ställen men det kan hända att det var från samma eftersom frekvensen var samma... Fantastisk känsla! Nu har vi fem veckor kvar till RUL...

• Trollet79
    snobben00 skrev 2014-03-06 17:35:48 följande:
    Åh, vilken härlig känsla det måste ha varit Glad
    Vilken vecka är du i? Har du två små i magen?
    Själv går jag otåligt och väntar på VUL för att ta reda på om allt är som det ska. Är i v.7 bara
    Jag går in i v. 15 imorgon! Och ja, det är två! Glad Eftersom det var vårt sista landstingsfinansierade försök så fick vi sätta in två om vi ville och båda klarade sig! Är helt fantastiskt även om vi är lite oroliga över hur man ska lyckas fixa allt...Flört Flera års väntan och sedan två på en gång!
    Vilken vecka ska du på VUL? Jag håller tummarna för att allt ser jättebra ut! Det är eran tid nu!
    Sirian skrev 2014-03-06 19:11:03 följande:

Underbart!
    Jag ska till BM i morgon på ett extrabesök för att mäta HB och då ska jag fråga om hon kan lyssna efter hjärtljuden på bebisarna.
    Hoppas du också får höra hjärtljud imorgon!! Glad Hon fick leta rätt länge så jag trodde först inte att vi skulle få höra något men tillslut hittade hon det! Hjärtat slog i 150/min.
  • Trollet79

Åh, jag vill också känna fosterrörelser! Längtar! :)

Snobben00, grattis!! Vad roligt! Nu har du väldigt stor chans att allt ska gå bra! :) Jag har också många gånger känt såna hugg, verkar väldigt vanligt!

• Trollet79
    snobben00 skrev 2014-03-20 11:22:27 följande:
    Ni som har kommit längre än mig, när gör man första UL hos barnmorskan? Jag ska på inskrivning 9 april men funderar på att kanske återvända till Akademiska där jag gjorde IVF för ytterligare VUL om nån vecka eller så eftersom läkaren sa att det var ok om man kände sig orolig.

Någon av er andra som gjorde mer än ett VUL efter konstaterad graviditet? Bara för att försäkra sig om att det inte avstannat...?
    Jag gjorde mitt första VUL i v. 9. Allt såg bra ut men pga av de tidigare missfallen så fick vi göra ett till om vi ville, vilket vi såklart gjorde. Så andra VULet gjordes i mitten på v. 11. Jag hade gärna gjort ännu fler, man vill ju fortsätta att försäkra sig om att allt är bra, men så länge inget händer så har vi inte fått göra fler. Rutinultraljudet blir i v. 19, tre veckor kvar...
  • Trollet79

Vad skönt att allt såg bra ut Sirian och Pemberly!
    Och jag håller tummarna för er Coors!

Vi har RUL imorgon! Jag både längtar efter att få se våra älsklingar men börjar samtidigt bli rätt nervös för att något ska vara fel...  Vi har ju inte fått se dem på 8 veckor(!) och jag känner inte några riktigt tydliga rörelser än... Magen växer i alla fall så nånting borde ju hända därinne!

• Trollet79

Allt såg jättebra ut med bebisarna idag! Världens finaste små krabater!Hjärta Så glad!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013