• Sirian

gravida efter ivf i december 2013

Trollet: Ja, det var läskigt och jag slog dessutom i ansiktet i badkarskanten, så det ser ut som om jag fått världens käftsmäll =/.

Det var härligt att se dem igen och nu är det ju snart KUB också, det ser jag fram emot (med viss bävan)! De var drygt 3 cm långa från huvud till rumpa, om jag inte minns fel.

• Sirian

Pemberly: Det har faktiskt varit riktigt skönt att vara hemma, speciellt som jag fortfarande mår så illa hela tiden.
    Känner igen tröttheten, det finns verkligen ingen energi kvar på kvällarna!

Sputnik: Åh, härligt att ha en sådan milstolpe avklarad! Snart dags för inskrivning för min del också, ska göra KUB samma dag så det blir två milstolpar på en gång.

• Sirian
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:23:46 följande:
    Allt såg bra ut så nu är jag vid bättre mod! Hjärtat slog och storleken stämde. Läkaren hittade ingen förklaring till blödningen eller smärtan, men nu när jag vet att allt såg bra ut kan jag stå ut med att ha ont.

Åh, vad skönt att det såg bra ut! Man blir ju så vansinnigt nervös när man får en blödning =/.
  • Sirian
    Trollet79 skrev 2014-02-11 10:42:56 följande:
    Allt såg jättebra ut idag på VUL! :) Krabaterna var 3,4 och 3,5 och hoppade och hade sig! Är jätteglad! En dryg vecka kvar tills v. 12 är passerad men ska ändå glädjas åt det här nu!

Härligt!
  • Sirian

Så var KUB och inskrivning avklarat! Bebisarna mättes till 11+3 både två (enligt ÄP är jag i vecka 11+0), de delar moderkaka och är av allt att döma monokoriotiska enäggstvillingar. Risken för kromosomfel är mycket liten och allting såg fint ut.

Jag hade 90/45 i blodtryck och 96 i HB, så det blir till att äta mer järntabletter och mer mat öht. Svårt bara när jag fortfarande mår så illa hela tiden. Inskrivningsvikten var 50,5 kg.
    Min barnmorska verkar supertrevlig och vi kommer att ses en hel del eftersom det blir tätare kontroller när man väntar enäggstvillingar. Ultraljud varannan vecka från vecka 20, tror jag hon sa. Och om sju veckor är det rutinultraljud Glad.

• Sirian

De delar moderkaka, men det finns en skiljevägg mellan dem, så de har varsin inre fosterhinna. Tror att det är den vanligaste typen av enäggstvillingar!

• Sirian

Vad kul att det börjar hända saker med inskrivningar, VUL och rutinultraljudstider!

Jag räknar numera veckorna enligt KUB och är då i vecka 12+4 idag. Jag har berättat för min arbetsgivare och vi har redan börjat leta efter en vikarie som ska hoppa in för mig när jag blir sjukskriven. Jag hade nästan utgått ifrån att jag skulle kunna arbeta nästan fram till BF, men det var ju innan jag fick reda på att vi ska få tvillingar. Hoppas ändå på att kunna jobba 15 veckor till, men det får tiden utvisa.

Eftersom jag fortfarande inte har någon mage som avslöjar mig har jag valt att inte berätta för fler än just arbetsgivaren. Min syster står näst i tur att få veta, men resten av släkten och kompisarna får vänta några veckor till. Kanske till efter rutin-UL. Jag njuter av graviditeten fullt ut nu, är så glad att jag går omkring och fånler mest hela dagarna. Illamåendet är mindre påtagligt och jag får i mig lite mer mat, vilket är väldigt välbehövligt.

Börjar fundera lite på vagn och sånt, det är ju en hel del saker som nu måste köpas i dubbel uppsättning och det där med tvillingvagn skrämmer mig lite, men det får gå det med!

• Sirian
    nonnitott skrev 2014-02-19 19:03:45 följande:
    Sirian: härligt att du verkligen börjat njuta :) vi har oxå dykt in i barnvagnsdjungeln, men kan tänka mig att det är ännu mer att tänka på när det är två bebisar att tänka på! Kan verkligen förstå att det känns skrämmande, men det känns nog jätte bra när de väl kommer ;)

Jag var på inskrivning idag :) känns skönt, har nu bokat in alla träffar fram till BF! Har tid för RUL 28 mars : )

Ja, nu vågar jag verkligen njuta på riktigt!

Kul med inskrivning och RUL-tid, jag ska på RUL ett par dagar efter dig och just nu känns det som om det är en evighet till dess, men jag har fått en tid hos min barnmorska några veckor innan för att lyssna på härtljuden åtminstone.
  • Sirian
    Trollet79 skrev 2014-02-20 14:28:20 följande:
    Skönt att du mår lite bättre Sirian!

Vi har också kikat lite på vagnar... Känns som en djungel och ännu mer med en vagn för två! :)

Skönt att ha inskrivningen gjord Nonnitott!

Vi fick tid för RUL idag! Det blir den 11/4, känns som låång tid kvar... Men passerar en milstolpe idag iallafall! Sista dagen på v. 12! :)

Hoppas att det har gått bra för dig idag på KUB Pemberly!

Visst är den en djungel och det känns som om tvillingvagnsdjungeln är lite extra snårig. Just nu lutar det åt en Bugaboo Donkey, men så vill jag dessutom ha en vagn som fungerar att springa med också, så bara vagnarna lär gå på många tusenlappar Förvånad!
  • Sirian
    Pemberly skrev 2014-02-20 15:18:24 följande:
    KUB idag gick jättebra. Vi fick låg risk på alla tre kromosomavvikelserna och fostret hade rätt storlek. Vi fick titta på det riktigt länge på skärmen för det ville inte ligga åt rätt håll så det tog ett tag innan barnmorskan lyckats mäta det hon skulle. 

Åh vad skönt och vad kul att få se den lill* så länge!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013