• Luella

Rädd för missfall, plussat efter stimulerat FET

Hur går det för er?

Åt ni båda två Femanest? Jag har precis börjat äta Femanest nu inför FET. Jag har precis läst bipacksedeln och tycker att det verkar vara en ganska läskig medicin. Jag har dessutom huvudvärk och känner mig trött.

Hur mycket åt ni? Jag tar 2 mg 3 ggr om dagen.

Hur länge åt ni?

• Luella
    Anonym (så orolig) skrev 2014-01-11 15:47:10 följande:
    Jag är i vecka 7+1 idag, ska på vul 20/1 (v. 8+3) så får vi se om det finns något där inne. Har inte testat sen vecka 6 så jag har lugnat mig lite, har börjat må illa också så jag hoppas att det på riktigt denna gång :)

Jag tar Femanest 2mg, 2st morgon och 2st kväll, Lutinus 3 gånger om dagen samt Trombyl 1 gång om dagen. Ska fortsätta till vul och sen få veta när jag ska sluta med de.
    Vad spännande, bara några dagar kvar då för dig. Jag håller tummarna att det ska gå bra.

Åh, jag trodde man skulle slippa Femanest efter VUL, jag känner mig otroligt labil och ledsen av det där. Men jag äter bara Femanest, inget av de andra.
  • Luella
    Längtar1985 skrev 2014-01-14 22:48:42 följande:
    Hej, oroa er inte.. Vet att det är svårt men ha som mantra att missfall är lika stor chans att det blir på en naturlig befruktning som FET. Det säger ju ivf klinikerna
    Ja, det är ju sant. Själv hoppas jag till att börja med att någon av mina eskimåer ska klara av att tinas upp i ett första steg
  • Luella

Hur går det för er? Jag har testdag imorgon men fick plus igår. Så himla nervös!!

• Luella

Tack för grattis! Så skönt att bocka av ännu en milstolpe. VUL är 16/2. Ganska tidigt, hoppas att dom kan se något då.

Hoppas att det går bra för er TS. Ja, visst kan man bli glad för att man kräks . Jag mådde jätteilla förra graviditeten, det var riktigt plågsamt. Svårt att klara jobbet. Men så fort illamåendet försvann det minsta lilla ville jag desperat må illa igen .

• Luella
    Anonym (så orolig) skrev 2014-02-13 11:08:33 följande:
    Igår lyssnade vi med doppler och hörde ett litet hjärta banka <3 Tror i alla fall att det var bebisen, vet inte annars vad det kan ha varit, räknade till ca 150 slag/minut.

Kräktes idag igen, verkar vara en gång i veckan nu, tror jag åt för fort, vaknade på natten och var så hungrig och törstig. Ska börja jobba igen på måndag så jag hoppas illamåendet inte blir värre för då går det ju inte.

Hur går det för dig Luella? Jag håller tummarna att vul går bra och allt ser fint ut.
    Jag har tyvärr börjat blöda en hel del. Fortfarande inget klarrött men det har hållit på i flera dagar med rostrött blod. Illamåndendet har varit helt borta också men nu på eftermiddagen kom det tillbaka ett svagt svagt illamående. Så håll tummarna extra hårt för mig.

En fråga angånde Femanest, till mig har dom sagt att jag ska ta tabletterna tre gånger om dagen. Ungefär vid varje mål mat. Och det har jag gjort. Men nu funderar jag lite på om jag inte borde ha räknat ut när jag skulle ta dem för att det ska bli samma antal timmar mellan varje tablett. Hur har ni gjort?
Svar på tråden Rädd för missfall, plussat efter stimulerat FET