• Anonym (så orolig)

Rädd för missfall, plussat efter stimulerat FET

Efter två icsi och två FET är jag nu gravid, har symtom som "mensvärk" ilningar i ljumskarna och ömma bröst lite då och då, fast mindre nu än för en vecka sen. Detta med brösten och mensvärken oroar mig, förra FET blev jag också gravid och fick missfall vecka 5. Säg något lugnande åt mig, vågar inte vara glad, känner mig ständigt rädd och orolig, vågar knappt andas.

Känner mig helt knäpp som vill köpa fler test och testa varje dag för att se att jag fortfarande är gravid. Testdagen är först om 2/1 och kliniken har stängt fram till 7/1 så jag får väl snällt vänta.

Ni som gjort stimulerat FET, börjar man verkligen blöda vid ett missfall när man tar femanest och lutinus?

Dagens test, ruvardag 8 med blastocyst

Ruvardag 5 och 6, testat på kvällen.

• Svar på tråden Rädd för missfall, plussat efter stimulerat FET
  • Anonym (2)

Jag är i precis samma situation som dig! Misslyckades 2 färskförsök för att sen bli gravid på mitt första FET, men fick MA i v 9. Nu är jag gravid igen på mitt andra FET. V6. Var på VUL igår och fick se ett litet hjärta, men inte blir man lugn för det. Har molvärk, ont i brösten och är sjukt trött. Oroar mig också men försöker inte tänka så mkt. Jag fokuserar enbart på att det kommer gå bra.:) har du gjort digitala test? Det gjorde jag för att se att det steg i veckor! Kan vara väldigt lugnande!

• Anonym (så orolig)
    Anonym (2) skrev 2013-12-21 17:32:55 följande:
    Jag är i precis samma situation som dig! Misslyckades 2 färskförsök för att sen bli gravid på mitt första FET, men fick MA i v 9. Nu är jag gravid igen på mitt andra FET. V6. Var på VUL igår och fick se ett litet hjärta, men inte blir man lugn för det. Har molvärk, ont i brösten och är sjukt trött. Oroar mig också men försöker inte tänka så mkt. Jag fokuserar enbart på att det kommer gå bra.:) har du gjort digitala test? Det gjorde jag för att se att det steg i veckor! Kan vara väldigt lugnande!
    Härligt att ha sett hjärtat :) jag måste vänta till kliniken öppnar igen, hoppas jag får tid samma vecka för vul. Jag har börjat må lite illa till och från, om det inte är inbillning och önsketänkande. Jag gjorde ett digitalt igår men det var fel på testet, blev 1-2 och 3+ på samma test. Köpte dock 2 pack så ska ta det andra imorgon.

• Anonym (så orolig)

Idag blev det 2-3 så jag tror det är en ökning. 4+3 idag. Har öppnat testen och det finns en liten skillnad i det strecket som ska avgöra veckorna. Om det första hade varit 3+ så hade alla strecken varit lika starka vilket de inte var så jag får tro att det gått från 1-2 till 2-3.

• Anonym (2)

Vad skönt att höra! Skönt att få svar att det ökar! Då är graviditeten på rätt väg. Önskar man kunde ha ett sånt test fram till v 40, haha. Tyvärr är 3+ vad man får nöja sig med:) Grattis!

• Anonym (så orolig)
    Anonym (2) skrev 2013-12-23 10:40:29 följande:
    Vad skönt att höra! Skönt att få svar att det ökar! Då är graviditeten på rätt väg. Önskar man kunde ha ett sånt test fram till v 40, haha. Tyvärr är 3+ vad man får nöja sig med:) Grattis!
    Tack, hoppas hoppas det är vår tur nu, äntligen efter över 3 år.

Grattis du med, du är i vecka 40 nu? :)
  • Luella

Hur går det för er?

Åt ni båda två Femanest? Jag har precis börjat äta Femanest nu inför FET. Jag har precis läst bipacksedeln och tycker att det verkar vara en ganska läskig medicin. Jag har dessutom huvudvärk och känner mig trött.

Hur mycket åt ni? Jag tar 2 mg 3 ggr om dagen.

Hur länge åt ni?

• Anonym (så orolig)
    Luella skrev 2014-01-11 15:36:12 följande:
    Hur går det för er?

Åt ni båda två Femanest? Jag har precis börjat äta Femanest nu inför FET. Jag har precis läst bipacksedeln och tycker att det verkar vara en ganska läskig medicin. Jag har dessutom huvudvärk och känner mig trött.

Hur mycket åt ni? Jag tar 2 mg 3 ggr om dagen.

Hur länge åt ni?
    Jag är i vecka 7+1 idag, ska på vul 20/1 (v. 8+3) så får vi se om det finns något där inne. Har inte testat sen vecka 6 så jag har lugnat mig lite, har börjat må illa också så jag hoppas att det på riktigt denna gång :)

Jag tar Femanest 2mg, 2st morgon och 2st kväll, Lutinus 3 gånger om dagen samt Trombyl 1 gång om dagen. Ska fortsätta till vul och sen få veta när jag ska sluta med de.
  • Längtar1985

Hej, oroa er inte.. Vet att det är svårt men ha som mantra att missfall är lika stor chans att det blir på en naturlig befruktning som FET. Det säger ju ivf klinikerna

• Luella
    Anonym (så orolig) skrev 2014-01-11 15:47:10 följande:
    Jag är i vecka 7+1 idag, ska på vul 20/1 (v. 8+3) så får vi se om det finns något där inne. Har inte testat sen vecka 6 så jag har lugnat mig lite, har börjat må illa också så jag hoppas att det på riktigt denna gång :)

Jag tar Femanest 2mg, 2st morgon och 2st kväll, Lutinus 3 gånger om dagen samt Trombyl 1 gång om dagen. Ska fortsätta till vul och sen få veta när jag ska sluta med de.
    Vad spännande, bara några dagar kvar då för dig. Jag håller tummarna att det ska gå bra.

Åh, jag trodde man skulle slippa Femanest efter VUL, jag känner mig otroligt labil och ledsen av det där. Men jag äter bara Femanest, inget av de andra.
  • Luella
    Längtar1985 skrev 2014-01-14 22:48:42 följande:
    Hej, oroa er inte.. Vet att det är svårt men ha som mantra att missfall är lika stor chans att det blir på en naturlig befruktning som FET. Det säger ju ivf klinikerna
    Ja, det är ju sant. Själv hoppas jag till att börja med att någon av mina eskimåer ska klara av att tinas upp i ett första steg
  • Anonym (så orolig)
    Luella skrev 2014-01-14 22:59:23 följande:
    Vad spännande, bara några dagar kvar då för dig. Jag håller tummarna att det ska gå bra.

Åh, jag trodde man skulle slippa Femanest efter VUL, jag känner mig otroligt labil och ledsen av det där. Men jag äter bara Femanest, inget av de andra.
    Lutinus börjar man med innan återföringen för att kroppen ska förstå att den ska ta emot ett befruktat ägg och sen fortsätter man även efter ev. plus för att kroppen kanske inte börjat producera nog mycket progesteron själv för att behålla graviditeten :) Jag fick Trombyl för läkaren tyckte vi skulle testa med det, inte alla läkare som vill ge det, jag tror det ska motverka att det blir små blodproppar i moderkakan som kan leda till missfall.

Lycka till :)
  • Luella

Hur går det för er? Jag har testdag imorgon men fick plus igår. Så himla nervös!!

• Anonym (så orolig)
    Luella skrev 2014-02-06 00:18:04 följande:
    Hur går det för er? Jag har testdag imorgon men fick plus igår. Så himla nervös!!
    Grattis!

På vul fanns där en bebis och hjärtat slog :) Men jag är orolig ändå, har mått illa under förra veckan och spytt från morgon till kväll, fick åka och få dropp, fick även muskelkramper, de säger att det inte är någon fara men jag är orolig eftersom illamåendet försvann efter det och brösten är inte längre så ömma. Är i vecka 10+6 idag, funderar på ett till ul eller att köpa en angelsound, vet inte om jag orkar vänta till vecka 19 för att se om bebis lever. Jag tror min oro beror mest på att detta är sista chansen för oss, jag vill inte göra fler ivf och frysen är tom.
  • Anonym (så orolig)

Spydde upp frukosten idag :) Tänk att man kan bli så glad för det. Ska nog ändå köpa en doppler, såg att de har på teknikmagasinet för 399kr så jag kan lyssna om jag blir orolig igen. Man ska nog inte lyssna för ofta, tror inte det är bra för bebisen, bara när man är riktigt orolig.

• Luella

Tack för grattis! Så skönt att bocka av ännu en milstolpe. VUL är 16/2. Ganska tidigt, hoppas att dom kan se något då.

Hoppas att det går bra för er TS. Ja, visst kan man bli glad för att man kräks . Jag mådde jätteilla förra graviditeten, det var riktigt plågsamt. Svårt att klara jobbet. Men så fort illamåendet försvann det minsta lilla ville jag desperat må illa igen .

• Anonym (så orolig)

Igår lyssnade vi med doppler och hörde ett litet hjärta banka <3 Tror i alla fall att det var bebisen, vet inte annars vad det kan ha varit, räknade till ca 150 slag/minut.

Kräktes idag igen, verkar vara en gång i veckan nu, tror jag åt för fort, vaknade på natten och var så hungrig och törstig. Ska börja jobba igen på måndag så jag hoppas illamåendet inte blir värre för då går det ju inte.

Hur går det för dig Luella? Jag håller tummarna att vul går bra och allt ser fint ut.

• Luella
    Anonym (så orolig) skrev 2014-02-13 11:08:33 följande:
    Igår lyssnade vi med doppler och hörde ett litet hjärta banka <3 Tror i alla fall att det var bebisen, vet inte annars vad det kan ha varit, räknade till ca 150 slag/minut.

Kräktes idag igen, verkar vara en gång i veckan nu, tror jag åt för fort, vaknade på natten och var så hungrig och törstig. Ska börja jobba igen på måndag så jag hoppas illamåendet inte blir värre för då går det ju inte.

Hur går det för dig Luella? Jag håller tummarna att vul går bra och allt ser fint ut.
    Jag har tyvärr börjat blöda en hel del. Fortfarande inget klarrött men det har hållit på i flera dagar med rostrött blod. Illamåndendet har varit helt borta också men nu på eftermiddagen kom det tillbaka ett svagt svagt illamående. Så håll tummarna extra hårt för mig.

En fråga angånde Femanest, till mig har dom sagt att jag ska ta tabletterna tre gånger om dagen. Ungefär vid varje mål mat. Och det har jag gjort. Men nu funderar jag lite på om jag inte borde ha räknat ut när jag skulle ta dem för att det ska bli samma antal timmar mellan varje tablett. Hur har ni gjort?
  • Anonym (så orolig)
    Luella skrev 2014-02-13 21:12:43 följande:
    Jag har tyvärr börjat blöda en hel del. Fortfarande inget klarrött men det har hållit på i flera dagar med rostrött blod. Illamåndendet har varit helt borta också men nu på eftermiddagen kom det tillbaka ett svagt svagt illamående. Så håll tummarna extra hårt för mig.

En fråga angånde Femanest, till mig har dom sagt att jag ska ta tabletterna tre gånger om dagen. Ungefär vid varje mål mat. Och det har jag gjort. Men nu funderar jag lite på om jag inte borde ha räknat ut när jag skulle ta dem för att det ska bli samma antal timmar mellan varje tablett. Hur har ni gjort?
    Hoppas hoppas det är en normal blödning.

Jag tog femanest två gånger om dagen, 10 och 22 så det blev med jämna mellanrum.
Svar på tråden Rädd för missfall, plussat efter stimulerat FET