• Fröet

Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten

Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)

• Svar på tråden Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten
  • Fröet

Jag mår bättre o vår lilla FLICKA mådde också bra :) även skrivit på för huset idag så nu är jag helt slut men de har det varit värt

• Jensa85
    Fröet skrev 2014-03-07 16:05:29 följande:
    Jag mår bättre o vår lilla FLICKA mådde också bra :) även skrivit på för huset idag så nu är jag helt slut men de har det varit värt

Ohh stort grattis :)) till båda sakerna...
  • SBM

Dubbelt Grattis! :)
    Kul och veta kön redan, vi har rul om 1 månad. Längtar dit. Är super nyfiken på vad det är för en liten som gömmer sig där inne. I början av graviditeten var jag fast besluten om att inte ta reda på kön. Nu är jag allt för nyfiken för att inte ta reda på det. Min man har hela tiden velat veta.

Hur ska ni andra göra?

• Jensa85
    SBM skrev 2014-03-07 20:46:05 följande:
    Dubbelt Grattis! :)

Kul och veta kön redan, vi har rul om 1 månad. Längtar dit. Är super nyfiken på vad det är för en liten som gömmer sig där inne. I början av graviditeten var jag fast besluten om att inte ta reda på kön. Nu är jag allt för nyfiken för att inte ta reda på det. Min man har hela tiden velat veta.

Hur ska ni andra göra?

Vi ska kolla
  • Jensa85

Hej! Vi gjorde kub igår... Dock låg min bebis bestämt och sov i princip hela tiden, trots att ja hoppade och studsade och gjorde allt för att väcka den fick tagit blodprov och ska tillbaka idag för att göra om ul.

Blev framflyttad så nu har jag bf 13/9 istället för 18/9. Alltid något :)

Men bm sa att bebisen är 13 cm - kan det stämma i v 14?

• Fröet
    Jensa85 skrev 2014-03-10 09:01:40 följande:
    Hej! Vi gjorde kub igår... Dock låg min bebis bestämt och sov i princip hela tiden, trots att ja hoppade och studsade och gjorde allt för att väcka den fick tagit blodprov och ska tillbaka idag för att göra om ul. Blev framflyttad så nu har jag bf 13/9 istället för 18/9. Alltid något :) Men bm sa att bebisen är 13 cm - kan det stämma i v 14?

Ändå trevligt med ytterligare ett ul ;) Vår bebis var 66,4 mm i v 14 om jag inte minns fel. Härligt när tiden går lite fortare, jag börjar bli stressad av de bara :/ Har inte direkt möjlighet att boa in mig här nu om vi ändå ska flytta, känns konstigt. Tack allihop för era grattis, känns ofattbart än.
  • Teereseee

Vi tog inte reda på könet på Rul men Gud vad man var nyfiken :) men jag tycker det är spännande att vänta :)

• Jensa85
    Fröet skrev 2014-03-10 10:31:39 följande:
    Ändå trevligt med ytterligare ett ul ;) Vår bebis var 66,4 mm i v 14 om jag inte minns fel. Härligt när tiden går lite fortare, jag börjar bli stressad av de bara :/ Har inte direkt möjlighet att boa in mig här nu om vi ändå ska flytta, känns konstigt. Tack allihop för era grattis, känns ofattbart än.

Jag frågade om längd idag och den var 7 ungefär så det stämmer :)

Den ligger på navelsträngen så bilderna blev inte perfekta till kuben men alla mått blev snarlika så dem går på dem så får blodprovet säga ifrån om det skulle vara något konstigt.
  • Fröet
    Teereseee skrev 2014-03-10 12:31:18 följande:
    Vi tog inte reda på könet på Rul men Gud vad man var nyfiken :) men jag tycker det är spännande att vänta :)

Även om hon sa att det syntes klart och tydligt så är jag ändå inte helt övertygad :P
  • Fröet
    Jensa85 skrev 2014-03-10 14:25:17 följande:
    Jag frågade om längd idag och den var 7 ungefär så det stämmer :) Den ligger på navelsträngen så bilderna blev inte perfekta till kuben men alla mått blev snarlika så dem går på dem så får blodprovet säga ifrån om det skulle vara något konstigt.

Hoppas ni får bra siffror!
Svar på tråden Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten