Väntar sommar/höstbebis i Malmötrakten
Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)
Bor i Malmö och har BF 2 augusti enl VUL. Någon mer som bor i trakten och väntar barn sommar/höst? Skulle vara roligt att följas åt :)
Min chef hänvisar till mina tidigare graviditeter med svår foglossning och företaget vill inte medverka till att jag får mer ont. Han sa att jag själv får avgöra när det inte går längre. Jag har bf 2 sept så det är rätt långt kvar.. Jag har själv förstått stt dom bara vill ersätta mig, dom gör det på ett så fult sätt bara :(
RUL i morse, allt såg bra ut och h'n var frisk! En riktigt livlig liten bebis har jag i magen vilket känns hur skönt som helst. Framtida fotbollsspelare, könet ville vi inte veta så det blir en överraskning. Nu Känns det så himla skönt, kan verkligen slappna av och jag grät som en liten flicka när vi kollade. Vilken magisk känsla att få se det lilla livet <3
Blev dock flyttad från 27/7 till 1/8 men det gör inget :)
Åh jag är i en bubbla!
Var hos läkaren igår så nu är man sjukskriven i 2 veckor. Illamående, kräkningar, huvudvärk hela tiden. För 2 veckor sedan bestämmde vi att berätta för min chef att vi var gravida. Jag som då bara är provanställd tänkte i min vilda fantasi att det här blir bra. Jag får jobba till vecka 25 sen blir jag sjukskriven pga tvillingar. Chefen är jätte nöjd med mig så där av bestämmde vi att berätta. Sagt och gjort. Han blev jätteglad för min skull. Men sa direkt att han inte tänker förlänga min anställning. Ok tänkte jag. Sen gick det ett par dagar så ringde jag facket, och dom tyckte jag skulle anmäla han. Så ytterligare ett par dagar så ber jag om att få prata med chefen, och innan jag hinner börja prata med han så säger han,, bara så du vet det så är det INTE pga din graviditet som jag inte förlänger ditt avtal, utan det är något annat,! Jasså vad beror det på då? Det hade han verkligen inget svar på... Blir så matt på dessa chefer. Skitsnack, han ljuger så klart.. Nåja nu är jag sjukskriven och kan tänka på mig själv och bebisarna i magen och veta om att jag INTE behöver återvända till min "gamla" arbetsplats och det känns nice