Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
Jag hoppar in här med:)
Jag hoppar in här med:)
Novabusen- är de sköldkörteln det är fel på då? Vet att många äter levaxin innan de ska bli gravida för hormonvärdet är högt?
Sen den där procenten du skriver, enligt min gyn å många andra forum är de 15 % för typ alla varje grav å 30% slutar i missfall:/
Jag har ätit 5 kurer nu ju:( snart börja med 6e..
Åttiosjua, de kostar typ runt 200 något sånt, inte jätte dyra!
Fiiaa: okej, nej det var ju inte alls så farligt. Är alltid så svårt att veta med mediciner,de kan vara hur dyra som helst!
Även om ni använt provera innan så om ni haft äl så kommer mensen komma efter 12-16 dagar vissa kan ha lite längre emellan beroende på cykel förr. Men om ni går mer än 7 dagar efter 14 dagar då ring era kliniker!
Sen jag började äta pergotime kommer min mens alltid 14-16 någon gång 18. Detta är dagar efter äl.
Novabusen- varför får ni ingen hjälp via landstinget?
ok tack, jag har också läst det men måste lita äl.testen då det innan har fungerat för mig med dem.
men jag har inte PCOS utan bara PCO..
:)
Hur känns det när man blir överstimulerad?? Nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...
Är de någon här som kan ge lite hopp, jag äter ju pergotime å min sambo har slöa simmare å lite få i antal, är de någon mer som känner igen sig som lyckats bli gravida ändå?
Efter 6 kurer börjar jag tappa hoppet!
Då börjar väntan till mens igen, haft äl i helgen men vi har tyvärr bara myst i lördags morse å kväll! Orkade inte igår.
Så de blir nog inget denna månad heller.
Du kanske samlar vätska, brukar försvinna vid mens typ, jag är lite svullen när jag äter pergotime, märker man på byxorna, sen är de laktos i tabletterna tror jag om man är känslig mot de.
Överstimulering sitter nog mer i äggstockarna å de märks nog närmare äl!
Fick förresten provsvar idag och jag hade haft äl på en tablett prergotime :) tyvärr tog det sig inte men det är skönt att veta att pergotime fungerade!
Väntar också med spänning om det blir någon mens eller inte i helgen. Har tagit den första kuren , helt utan biverkningar. Tyvärr känner jag inte en endast symptom på graviditet. Tog ägglossningstest och stickan gav utslag på eftermiddagen, hade sex på kvällen och gjorde ett nytt test (clearblue) på morgonen efter och då var det ingen glad gubbe. Undrar om stickorna är tillförlitliga? Vet att doktorn sa att bara för att de ger utslag så är det inga garantier för att ägget faktiskt släpper :( Är så fruktansvärt rädd för att inte heller detta ska hjälpa oss.. Lovade mig själv att inte hoppas för mycket men det är ju lättare sagt än gjort...
Hej behöver akut hjälp! jag har ätit två tabletter pergotime och redan fått utslag på äl testen har gjort 4 st, åkte till gyn akuten igår för att kolla om jag hade äl, men han kunde inte se nån stor blåsa bara en på 6mm, men sa att testen var positiva. Kunde varit en som precis släppt, vad tror ni är ju bara på cd7 !!! Är testen positiva ?
Avslutade i fredags min andra pergotime kur. Nu blir det till att mysa massor och sedan vänta.
En fråga; kollade man kvaliteten på era pojkvänners spermier innan ni fick pergo utskrivet? För det gjorde de inte i vårt fall.
Börjar med 7e kuren på fredag :/
1 fint ägg visade ultraljudet i tisdags efter första dosen pergotime. Positivt fertilitets test i fredags o lördags men sexet gick åt helvete, sån jävla press o måste så vi misslyckades o misslyckades. Men en gång lyckades vi till slut i fredags o en gång ska ju räcka...även om vi inte tror det. Men så jävla jobbigt när man kämpar med gyn o piller o så ska man misslyckas med just sexet. Nån mer som inte fixar pressen jämt? Glädjen är ju borta! Men nu hoppas vi ändå på positivt svar om två veckor.
Vi har fått en pipet av läkaren!