• Fiiaa

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Jag hoppar in här med:)

• Fiiaa

Novabusen- är de sköldkörteln det är fel på då? Vet att många äter levaxin innan de ska bli gravida för hormonvärdet är högt?

Sen den där procenten du skriver, enligt min gyn å många andra forum är de 15 % för typ alla varje grav å 30% slutar i missfall:/

Jag har ätit 5 kurer nu ju:( snart börja med 6e..

• Fiiaa

Åttiosjua, de kostar typ runt 200 något sånt, inte jätte dyra!

• Fiiaa
    Åttiosjua skrev 2014-01-08 20:52:21 följande:

Fiiaa: okej, nej det var ju inte alls så farligt. Är alltid så svårt att veta med mediciner,de kan vara hur dyra som helst!

Du kan alltid kolla priset på FASS om du har namnet på medicinen! Sen blir ju medicinerna billigare när man handlar mycket. Har hört att mediciner inför ivf kostar ca 8000 å då måste vi betala 1900 själv det är frikortet dom går in sen!
  • Fiiaa

Även om ni använt provera innan så om ni haft äl så kommer mensen komma efter 12-16 dagar vissa kan ha lite längre emellan beroende på cykel förr. Men om ni går mer än 7 dagar efter 14 dagar då ring era kliniker!

Sen jag började äta pergotime kommer min mens alltid 14-16 någon gång 18. Detta är dagar efter äl.

• Fiiaa
    CaptainEm skrev 2014-01-12 12:09:07 följande:

ok tack, jag har också läst det men måste lita äl.testen då det innan har fungerat för mig med dem.

men jag har inte PCOS utan bara PCO..

:)

Tycker du kan lita på testet! Något måste du gå efter! Alla får olika svar på hur vida testen funkar, min läkare har inte sagt som andra här! Så de verkar vara många råd!!

Jag har aldrig positivt innan jag började med pergotime, sen brukar jag inte testa, men i nov va de tur jag testade fick positivt på äl test redan dag 12 å hade själva äggloaaning dag 14, så de va tur jag kollade annars hade vi missat!!
  • Fiiaa
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 20:47:01 följande:

Hur känns det när man blir överstimulerad?? Nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...

Det är nog ingen fara, när jag äter pergotime har jag sjukt ont i ungefär 3 dagar, man känner nästan tom när ägget släppt, smärtan bara försvinner!

De spänner, drar , värker, molar. Å jag är bara på dag 9 idag.
  • Fiiaa

Är de någon här som kan ge lite hopp, jag äter ju pergotime å min sambo har slöa simmare å lite få i antal, är de någon mer som känner igen sig som lyckats bli gravida ändå?

Efter 6 kurer börjar jag tappa hoppet!

• Fiiaa

Då börjar väntan till mens igen, haft äl i helgen men vi har tyvärr bara myst i lördags morse å kväll! Orkade inte igår.

Så de blir nog inget denna månad heller.

• Fiiaa

Du kanske samlar vätska, brukar försvinna vid mens typ, jag är lite svullen när jag äter pergotime, märker man på byxorna, sen är de laktos i tabletterna tror jag om man är känslig mot de.

Överstimulering sitter nog mer i äggstockarna å de märks nog närmare äl!

• Fiiaa
    Asiela skrev 2014-02-03 18:53:33 följande:

Fick förresten provsvar idag och jag hade haft äl på en tablett prergotime :) tyvärr tog det sig inte men det är skönt att veta att pergotime fungerade!

Skönt de! Då har man iaf chansen att bli gravid! Hoppas de går på nästa.
  • Fiiaa
    kärolajnan skrev 2014-02-05 20:40:58 följande:

Väntar också med spänning om det blir någon mens eller inte i helgen. Har tagit den första kuren , helt utan biverkningar. Tyvärr känner jag inte en endast symptom på graviditet. Tog ägglossningstest och stickan gav utslag på eftermiddagen, hade sex på kvällen och gjorde ett nytt test (clearblue) på morgonen efter och då var det ingen glad gubbe. Undrar om stickorna är tillförlitliga? Vet att doktorn sa att bara för att de ger utslag så är det inga garantier för att ägget faktiskt släpper :( Är så fruktansvärt rädd för att inte heller detta ska hjälpa oss.. Lovade mig själv att inte hoppas för mycket men det är ju lättare sagt än gjort...

De stämmer det där med att äggen inte alltid släpper, (även på vanligtvis) man kan få positivt äl test ändå.

Första kuren jag åt släppte inte mina ägg, kollade på äl prov. Men alla andra kurer har gått bra!

Tyvärr inte gravid på 6 kurer men tabletterna funkar.

Du som gjorde vul idag, vilken dag är du på?
  • Fiiaa
    johanniePa skrev 2014-02-09 14:13:29 följande:

Hej behöver akut hjälp! jag har ätit två tabletter pergotime och redan fått utslag på äl testen har gjort 4 st, åkte till gyn akuten igår för att kolla om jag hade äl, men han kunde inte se nån stor blåsa bara en på 6mm, men sa att testen var positiva. Kunde varit en som precis släppt, vad tror ni är ju bara på cd7 !!! Är testen positiva ?

Det dumma med pergotime är att man får ju hormonet som visar lh ökningen, och kan visa tidigt och upp till 10 dagar efter äl.

Men har man haft äl så hade läkaren inte sett en blåsa på 6mm, det ser mer tomt ut efter äl.

Hoppas iaf att du inte haft äl!
  • Fiiaa
    Asiela skrev 2014-02-10 20:24:32 följande:

Avslutade i fredags min andra pergotime kur. Nu blir det till att mysa massor och sedan vänta.

En fråga; kollade man kvaliteten på era pojkvänners spermier innan ni fick pergo utskrivet? För det gjorde de inte i vårt fall.

Min sambo är kollad, hans spermier är slöa och lite få i antalet, men vi kör ändå med pergotime innan man är berättigad till ivf, vi ska snart köra våran 7e kur:/
  • Fiiaa
    jemo2014 skrev 2014-02-11 09:15:14 följande:
    Oj oj... 7 kurer! Jag hade tänkt mig max 3!
    Ja visst, eftersom min kropp svarar bra tror hon vi har goda chanser att klara de, trots sambons problem, men jag har inget större hopp. Just nu tar jag mer kuren för att min cykel håller sig stadig å mensen kommer när den ska, annars krånglar de eftersom jag har pco!! Hållt på sen april förra året med detta
  • Fiiaa
    jemo2014 skrev 2014-02-11 15:23:31 följande:
    Hoppas det löser sig för er snart då! Tyvärr inte så god prognos med problem från båda håll :( Det är därför jag så gärna vill att de kollar min man, så vi inte båda har problem.
    Jag har bekanta där hon hade pco och han slöa spermier, de försökte länge med Pergotime utan resultat. Till slut blev det ivf och det satte sig på första försöket :) I november födde de sin dotter! Det ger mig lite hopp...
    Mina föräldrar hade samma problem men dom har lyckats få 4a barn:) så någon gång borde de gå! Vi har en remiss till ivf som skickas i maj om de inte tagit sig
  • Fiiaa
    nicopej skrev 2014-03-31 23:12:44 följande:

1 fint ägg visade ultraljudet i tisdags efter första dosen pergotime. Positivt fertilitets test i fredags o lördags men sexet gick åt helvete, sån jävla press o måste så vi misslyckades o misslyckades. Men en gång lyckades vi till slut i fredags o en gång ska ju räcka...även om vi inte tror det. Men så jävla jobbigt när man kämpar med gyn o piller o så ska man misslyckas med just sexet. Nån mer som inte fixar pressen jämt? Glädjen är ju borta! Men nu hoppas vi ändå på positivt svar om två veckor.

Så har vi hållit på i 1 år med schemaligg kallar jag de, det är jobbigt å psykiskt påfrestande. Framförallt för sambon. Vi kör ibland heminsemination så känns de lite bättre iaf. Än inget när man väl stoppat i sig tabletter å sånt!
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari