Inlägg från: 4barnsmamma2014 |Visa alla inlägg
  • 4barnsmamma2014

Det har alltid lyckats på första försöket är lite osäker på äl-dag så nu har jag köpt äl-stickor. Tänkte börja kolla på dag 12 och framåt.

• 4barnsmamma2014
    jemo2014 skrev 2014-01-17 12:23:43 följande:
    Jag har varit på konferens med jobbet i två dagar och det var skitjobbigt eftersom mina kollegor hintade om att jag snart skulle bli gravid och gå på ledighet typ... hundra gånger i olika omgångar. Det var JÄTTEjobbigt. Jag vet ju inte ens om jag KAN bli gravid i framtiden och jag har inte berättat för någon om att jag vill ha barn eller att vi försöker. Det är så förnedrande tycker jag, det där. Hur vågar folk? Det är så känsligt och väldigt, väldigt privat tycker jag.

Får ni också mycket sånt?
    Usch vad dåligt!!

Jag fick höra mer sånt med andra barnet faktiskt. Alla höll på hela tiden "jaha när kommer nästa" "är det inte dags nu" osv osv
  • 4barnsmamma2014
    Asiela skrev 2014-01-17 16:24:16 följande:
    Ok härligt! Då vet du ju att pergotime funkar bra för dig :)
    Jag fick idag glad gubbe på äl test, yes!! Äntligen har jag ägglossning! För det kan väll inte bli glad gubbe om jag inte har äl...?
    Grattis, vad härligt!

Håller tummarna för er att det blir något denna månaden 
  • 4barnsmamma2014

Jag tar också sista tabletten imorgon Det är så spännande det här! Ska ni testa med äl-stickor? Det ska jag, fr.o.m. måndag.

• 4barnsmamma2014

Börjar närma sig ägglossning nu för min del :) märker det på sekretet. Men är ännu bara på dag 12.

Man känner sig ju helt sjuk i huvudet, fokuserar bara på sperma och ägglossning haha ;)

• 4barnsmamma2014

Jag har laddat ner en app som heter Fertility friend, där kan man fylla i hur sekretet ser ut, tempen, om man har haft sex m.m. och så får man upp diagram på det och när man beräknar ha äl.

Jag går nu in i mina fertila dagar och kommer troligtvis ha äl på fredag. Men vi får se...den där äl är ju lite lurig...

• 4barnsmamma2014
    Asiela skrev 2014-01-22 14:08:16 följande:
    Känner igen det där! Min sambo säger ofta "jaha...vilka symptom googlar du på idag?" och ibland säger han "men lägg ner den där förbaskade telefonen" när han ser att jag är på familjeliv och Google. Hehe.
    Haha ler igenkännande :) han ser vad jag är inne på och undrar vad tusan bim är för något haha
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari