Asiela skrev 2014-01-11 11:10:54 följande:
En möjligen dum fråga kommer här: Jag har ju nu (igår) ätit sista tabletten pergo. Om det inte tar sig på denna kur....innebär det att jag kommer få min mens då inom några veckor? Eller är det vanligt att man måste äta provera för att få igång mensen om man märker att det inte tagit sig? Jag åt nämligen provera för att få igång mensen innan jag kunde börja med pergotime.
jag funderar på detsamma.. jag tycks mig har haft ont i magen/ryggen i veckan, och trodde äl. var på G. men jag fick neg på äl.test och har inte haft sex.. men eftersom jag har PCO börjar jag nu funderar på, om jag kanske ha äl. men att testen inte visar det??
detta är en ren djungel tycker jag, man nojjar och väntar.. är på dag 14 i cykeln och har som sagt ännu inte fått positivt på äl.test..
men jag funderar, om jag inte haft äl. kommer mensen som den ska denna månaden? hm.. tog också provera för att kunna börja med pergon. har dock haft biverkningar av pergon, som värmevällningar och dizzines (snurrig), vilket jag borde tycka är ett tecken på att det fungerar?