Inlägg från: CaptainEm |Visa alla inlägg
  • CaptainEm

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

hallå! detta låter som en tråd för mig.. Glad

jag har precis avslutat min provera kur (2 dagar sedan) och väntar på mens..

ska börja med min första pergokur 1 tablett, dag 5-9, och är så förväntansfull inför detta, ska både bli spännande och läskigt. är rädd för att det inte ska fungera på mig, att dosen inte stämmer eller liknande..

jag fick "diagnosen" pco i oktober 2012 och har jobbat på sen dess, har haft relativt regelbunden mens varje månad men ingen äl...

• CaptainEm

jag tog första tabletten idag på min första pergokur! blir så pepp när jag läser vad alla skriver.

jag har fått order om att bara äta pergotime, varannan månad, med risk för överstimulering. men ska tillbaka dag 22 i cykel och se om jag äglossat, alltså inte tidigare för att se HUR MÅNGA ägg jag släppt.

Hoppas på bästa och att jag får ägglossning denna månaden :)

nervös tjej
  • CaptainEm
    Asiela skrev 2014-01-11 11:10:54 följande:
    En möjligen dum fråga kommer här: Jag har ju nu (igår) ätit sista tabletten pergo. Om det inte tar sig på denna kur....innebär det att jag kommer få min mens då inom några veckor? Eller är det vanligt att man måste äta provera för att få igång mensen om man märker att det inte tagit sig? Jag åt nämligen provera för att få igång mensen innan jag kunde börja med pergotime.

jag funderar på detsamma.. jag tycks mig har haft ont i magen/ryggen i veckan, och trodde äl. var på G. men jag fick neg på äl.test och har inte haft sex.. men eftersom jag har PCO börjar jag nu funderar på, om jag kanske ha äl. men att testen inte visar det??

detta är en ren djungel tycker jag, man nojjar och väntar.. är på dag 14 i cykeln och har som sagt ännu inte fått positivt på äl.test..

men jag funderar, om jag inte haft äl. kommer mensen som den ska denna månaden? hm.. tog också provera för att kunna börja med pergon. har dock haft biverkningar av pergon, som värmevällningar och dizzines (snurrig), vilket jag borde tycka är ett tecken på att det fungerar?

• CaptainEm

jag ska tillbaka dag 21 i cykeln och ta blodprov, för att se om jag ägglossat!

MEN, jag har aldrig någonsin fått positivt på äl.test innan, men fick imorse en glad gubbe på äl.testet!?! gråter av lycka, då jag hoppas på äl. MEN vi hade sex igårkväll, så nu blev jag osäker om det är därför det visar positivt på äl.testet?? man måste väl kunna ha sex utan att det visas positivt på äl.testet?

jag använder mig av clearblue. tacksam för svar nu känner mig lite desperat! :)

• CaptainEm

ok tack, jag har också läst det men måste lita äl.testen då det innan har fungerat för mig med dem.

men jag har inte PCOS utan bara PCO..

:)

• CaptainEm
    Fiiaa skrev 2014-01-12 20:32:31 följande:
    Tycker du kan lita på testet! Något måste du gå efter! Alla får olika svar på hur vida testen funkar, min läkare har inte sagt som andra här! Så de verkar vara många råd!!
    Jag har aldrig positivt innan jag började med pergotime, sen brukar jag inte testa, men i nov va de tur jag testade fick positivt på äl test redan dag 12 å hade själva äggloaaning dag 14, så de va tur jag kollade annars hade vi missat!!

tack! jag har testat endel innan men aldrig fått positivt innan pergotime, och idag har jag sååå ont av ägglossning så kan med säkerthet säga att det stämmer :D jag har haft ont nagra dagar innan ägglossning men idag är det värre. känns ändå ok att ha så jääävla ont när det är för något bra :)
  • CaptainEm

satsa säger jag!

jag tänker så att, om det blir ett barn (vilket jag hoppas och vill för hela min värld!) så får jag ta det då, berätta för chefen hur det ligger till och att som sagt, man vet ju ALDRIG när det bir, då det kan bli nu eller om 5,10,15 år... så jag tycker du ska köra på! :)

• CaptainEm
    jemo2014 skrev 2014-01-14 15:54:17 följande:
    Tycker du att jag ska säga till det eventuella jobbet att jag och min man genomgår fertilitetsutredning? Usch, jag tycker det känns så... privat. Man vet ju som sagt inte om det blir något och det är just det där som är så jobbigt att vara kvinna, att jag är RÄDD för att inte få ett jobb om det kommer ut att jag vill ha barn. Sjukt egentligen. 

nej menar att du ska ta jobbet! satsa på karriären :)
     inte behöva säga något.. men den dagen du blir gravid kanske du bör säga hur det ligger till om dom frågar eller har problem med att. om det blir relativt snart och på provanställning dvs.

• CaptainEm

jag fick mitt första plus NÅGONSIN den 12 januari. grät av lycka! då jag testa med äl.stickor flera gånger innan men aldrig funkat..

min första pergokur är över och nu väntar jag på BIM! viket borde vara imorgon eller måndag?

:D var också lite rädd och nervös för biverkningar men det var helt ok, lite svettningar och yrsel. så om det nu funkade så är det ju lätt värt att :D

• CaptainEm

hm snurrade till att med min app på mobilen ,den säger att det är beräknad mens en vecka efter äl. men i självaverket är det väl ca 2 veckor. jaja ;)

Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari