Inlägg från: Gryndrömmen |Visa alla inlägg
  • Gryndrömmen

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Hej! Får jag vara med här? :) började med pergotime i tisdags och har oxå pcos..

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Gryndrömmen
    Asiela skrev 2014-01-09 22:44:53 följande:
    Välkommen :) är det första barnet?

Tack :) ja det är första barnet.. idag började jag få massa vallningar, fy va varm jag varit.. men förhoppningsvis ger det en bra sak :)
  • Gryndrömmen
    CaptainEm skrev 2014-01-11 11:16:30 följande:
    jag funderar på detsamma.. jag tycks mig har haft ont i magen/ryggen i veckan, och trodde äl. var på G. men jag fick neg på äl.test och har inte haft sex.. men eftersom jag har PCO börjar jag nu funderar på, om jag kanske ha äl. men att testen inte visar det??detta är en ren djungel tycker jag, man nojjar och väntar.. är på dag 14 i cykeln och har som sagt ännu inte fått positivt på äl.test..men jag funderar, om jag inte haft äl. kommer mensen som den ska denna månaden? hm.. tog också provera för att kunna börja med pergon. har dock haft biverkningar av pergon, som värmevällningar och dizzines (snurrig), vilket jag borde tycka är ett tecken på att det fungerar?

Ältest visar inte alltid rätt vid pcos så blev avrådd av min gynekolog att använda det. Du ska inte lämna något blodprov efter äl på dag 21?

Jag har haft sjuka vallningar av pergon, yr enstaka gånger, overklighetskänsla. Jag tolkar det som att pergon gör sitt jobb ;) tog sista tabletten idag.
  • Gryndrömmen
    Asiela skrev 2014-01-12 09:44:57 följande:
    Okej tack för svar:) så då borde min mens komma inom några veckor ( om jag haft äl och om det inte tagit dig vid denna kur)

En annan fråga; Jag ska tillbaka dag 21 för blodprov för att se om jag haft äl av dosen pergotime. Tar jag bara ett blodprov och sedan kommer svaret via posten?
    Min gynekolog skulle ringa upp mig när han fått svaret.
  • Gryndrömmen
    CaptainEm skrev 2014-01-12 10:48:38 följande:

jag ska tillbaka dag 21 i cykeln och ta blodprov, för att se om jag ägglossat!

MEN, jag har aldrig någonsin fått positivt på äl.test innan, men fick imorse en glad gubbe på äl.testet!?! gråter av lycka, då jag hoppas på äl. MEN vi hade sex igårkväll, så nu blev jag osäker om det är därför det visar positivt på äl.testet?? man måste väl kunna ha sex utan att det visas positivt på äl.testet?

jag använder mig av clearblue. tacksam för svar nu känner mig lite desperat! :)

Som jag sa innan är ägglossningstest inte tillförlitligt när man har PCOS så kan tyvärr inte ge dig något svar. Dock tror jag inte sex ska spela roll på äl-testet.
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari