Inlägg från: Novabusen |Visa alla inlägg
  • Novabusen

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Hej!

Jag har precis tagit sista tabletten på kur två. Vi är utredda men de hittar inga fel på oss. Fick precis reda på att jag har bakteriell vaginos, som kan påverka att ägget inte fastnar så nu ska jag köra en kur mot det så får vi se om det tar sig. Har telefontid i början på januari med en fertilitetsläkare oxå då jag mått skitdåligt av pergotime :/ Så det blir förhoppningsvis ingen mer pergo för mig.

Hoppas det går bra för er oxå nu när ni får hjälp :)

• Novabusen

Ja jag får väldiga besvär av pergon :(

Nu tar jag en vaginal kur för bakteriell vaginos, 4 dagar så hoppas jag att det är borta sen :)

Vi försöker med första barnet. 27 mån har vi försökt så nu är det hög tid att det tar sig tycker jag :)

Det var första för er oxå?

• Novabusen

Ja alla har eller har barn på väg. Vi är jättesist av alla. Och vi har försökt längst! Folk frågar hela tiden när vi ska skaffa och det är ju lätt att fråga när man har lätt själv. Ingen vet vad påfrestande det är att försöka så länge med utredningar och behandlingar om man inte gjort det själv. Vi har varit ihop 7 år och gifta i 4 så alla tycker att det är dags att vi oxå skaffar barn. Vi fick ett utomkved i jan 2011 så hade det gått vägen hade vi haft en tvååring nu... Tiden går ju fort, fast ändå jävligt sakta från ÄL till mens varje månad. Och nu fick jag 5 dagar längre cykel av pergotime så nu har jag 35 dagars cykel...

Men nu har vi försökt såååå länge så nu måste det väl bli vår tur tycker jag :) Får se vad fertilitetsläkaren säger 7 jan när hon ringer. No more pergo för mig! Drabbades av de värre biverkningarna, yrsel, illamående, hjärtrusning, insomnia, depression... Skitjobbigt men jag har en otroligt go man som stöttar och står ut med mig :)

• Novabusen

Va inte orolig över biverkningarna, väldigt få som lider av biverkningarna. Jag hade otur bara :)

Vi har två kompis-par som vet om vår situation, så dem behöver man iaf inte ljuga för, det är skönt att några vet det iaf :)

• Novabusen

Hej! Det är ju bättre att ta en tablett nu för om du fått två kanske du blivit överstimulerad och fått sexförbud istället. Har du tur blir det ett ägg som släpper :)

Jag har normal ägglossning men fick ändå pergotime, fick två ägg på 1 tablett.

Spännande! :)

• Novabusen
    Asiela skrev 2013-12-29 21:35:35 följande:

Välkommen in i tråden, kul med flera :) jag avslutade min kur provera för en dag sedan och inväntar mens. Ska sedan börja med en halv tablett pergotime. Funderar på att ta en hel tablett iaf... Jag ska inte tillbaka för att se hur många ägg som släppts utan jag ska bara tillbaka dag 21 på mensen för att kolla om jag överhuvudtaget haft äl. Men jag vet inte om det är dumt att ta en hel tablett istället för en halv...

Har du helt utebliven ägglossning? Inte så vanligt att de med pco tar en halv tablett, en annan tjej har mild pco och tar halv.. Ring och fråga igen :)

Jag har ju inga fel på ägglossningen och ätit en hel tablett 2 ggr nu :)

Om dom inte vet säkert att du har ägglossning varje mån så tycker jag att du ska ta en hel :)
  • Novabusen

Du kan ju bli överstimulerad men jag tror inte att du blir det på en tablett faktiskt. Du får förhoppningsvis 2-3 ägg och då får du ligga. En halv tablett kanske ger 1 ägg.

• Novabusen

Jag hade oxå tagit en tablett om jag varit du :)

Jo det ska bli spännande att höra vad fertilitetsläkaren säger. Dock vet jag att det är sjukt lång väntetid för IVF, ca 1 år enligt andra trådar så det känns inget positivt ändå :/

Får hoppas att det tog sig nu! Har mkt känningar och hoppet är det sista som överger en :) Har bim 9-13 jan ca, vet inte vad jag ska räkna på eftersom pergotime förlängde cykeln efter första kuren men det är bara att hålla ut :)

• Novabusen

Jag tycker det är konstigt att du inte ska in på VUL efter första kuren. Andra kuren slapp jag vul och blodprov :)

• Novabusen

Ja det finns inte tillräckligt med resurser säger dom... Drygt...

Hoppas på det bästa denna månaden :)

Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari