Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Ska man sätta på sonen nattblöja igen efter 2 månader utan? han är 5 år!

Jag gjorde samma misstag. Tog bort blöjan för att jag tyckte det "var dags" Kämpade om nätterna, tog upp honom för att kissa, och störde bådas nattsömn. Jag var heeeeelt fel ute, och det är er BVC också. Han är uppenbarligen inte kroppsligt mogen för att vara nattorr, och att ta upp honom för att kissa, fortsätter bara att sända signaler till kropp och hjärna om att man SKA kissa på natten. Jag fick lära mig bättre vad nattkisseri handlade om (ett visst hormon som ska börja produceras, som gör att kroppen drar ned på urinproduktionen) Detta inträffar när det inträffar och är inget man kan "träna fram" Jag satte på ungen blöjan igen, och vi fick sova gott. Några månader senare så började han vakna med torr blöja helt av sig själv, och då plockade vi bort den, och nu fungerar allt klockrent.

• Queenie70
    gullibjörn2 skrev 2013-12-19 10:42:35 följande:
    glömde skriva att han inte vill ha blöja, han säger att han är en stor kille och blöjor är för bebisar :(
    Tala om för honom att det inte stämmer att många 5 åringar behöver blöja. Hjälp honom att avdramatisera det hela.
Svar på tråden Ska man sätta på sonen nattblöja igen efter 2 månader utan? han är 5 år!